DRTZX07 Současná televizní tvorba

Divadelní fakulta
zima 2018
Rozsah
0/2/2. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Čt 10:15–11:45 408
Předpoklady
EVER( DRTLX07 Současná televizní tvorba )
základní orientace v české a světové televizní tvorbě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student získá přehled o aktuální tvorbě především veřejnoprávních televizí. Dokáže podrobně dramaturgicky analyzovat přednosti a slabiny vybraných pořadů. Je schopen navrhnout konstruktivní řešení. Sám vytvoří námět a pilotní scénář televizního cyklu.
Výstupy z učení
Student je schopen dramaturgicky analyzovat vybrané cyklické televizní pořady. Dokáže pojmenovat přednosti a nedostatky díla. Je schopen navrhnout dramaturgické i scenáristické řešení pojmenovaných problémů. Dokáže vytvořit námět vlastního televizního cyklického pořadu.
Osnova
  • Dramaturgické zkoumání programových schémat širokého spektra televizních kanálů, včetně hlediska potenciálního uplatnění námětů a scénářů televizních cyklů, vznikajících v rámci semináře. Systematická práce na vytvoření kvalitního námětu a pilotního scénáře audiovizuálního cyklického pořadu, odpovídajícího profesionálním parametrům. Součástí výuky je komunikace s dramaturgy a programovými pracovníky televizí, konfrontace tvůrčího záměru s reálnými požadavky a nároky televizních produkcí.
Literatura
  • Tony Verna: Global television. How to create effective television for the future.Focal Press. London. Boston. 1993. info
  • Bourdieu P.: O televizi, Doplněk, Brno 2002. info
  • Jerry MANDER: Čtyři důvody pro zrušení televize.Doplněk.2000. info
  • Jeremy Orlebar: Kniha o televizi, AMU v Praze. 2012. ISBN 978-80-7331-246-6
Výukové metody
Forma výuky: Seminář
Metody výuky: Kritické myšlení,dramaturgická analýza, interpretace,samostatná scenáristická a dramaturgická práce studentů, diskuzní metody, brainstorming.
Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet na základě docházky, písemných analýz pořadů, námětu televizního cyklu
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2016, zima 2017, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2024.