DIFA:DDMZ102 Vznik divadelní inscenace - Informace o předmětu
DDMZ102 Vznik divadelní inscenace
Divadelní fakultazima 2018
- Rozsah
- 1/1/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Miroslav Plešák (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Čt 12:00–13:30 106
- Předpoklady
- Souběžně navštěvovat všechny předměty teorie divadla
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní manažerství se zaměřením na Producenství (program DIFA, N-DRAUM)
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je přiblížit studentům tvůrčí proces zrodu divadelní inscenace. Deskriptory: Student se orientuje v porcesu vzniku představení
- Osnova
- Výuka začíná přednáškou, která přibližuje posluchačům tvůrčí proces zrodu divadelní inscenace, zabývá se programovými východisky, problematikou dramaturgického plánu, formováním dramaturgicko-režijního záměru, charakterizací tvůrčích subjektů, jejich vzájemnou spoluprácí při vytváření struktury divadelní inscenace. Ve výkladu s konkrétními příklady je obsažen oblouk vzniku inscenace od prvotního dramaturgického podnětu až k premiéře.
V následném semináři jsou studenti aktivizováni k tomu, aby analyzovali zvolené divadelní inscenace a cestou retrospekce prokázali porozumění problematice.
- Výuka začíná přednáškou, která přibližuje posluchačům tvůrčí proces zrodu divadelní inscenace, zabývá se programovými východisky, problematikou dramaturgického plánu, formováním dramaturgicko-režijního záměru, charakterizací tvůrčích subjektů, jejich vzájemnou spoluprácí při vytváření struktury divadelní inscenace. Ve výkladu s konkrétními příklady je obsažen oblouk vzniku inscenace od prvotního dramaturgického podnětu až k premiéře.
- Literatura
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2 - Metody hodnocení
- * Zimní semestr
Zápočet na základě docházky a seminární práce
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2018/DDMZ102