DAAZX22 Internetový rozhlasový projekt Black Box

Divadelní fakulta
zima 2017
Rozsah
0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Silva Macková
Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( DAALX22 Internetový rozhlasový projekt Black Box )
Základní dovednosti v oblasti vytváření a zpracování zvukového záznamu, schopnost systematicky autorsky rozvíjet svůj záměr od námětu až k výsledné realizaci.

















Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Výstupy z učení
Student je schopen vytvořit originální cyklický rozhlasový pořad. Dokáže rozhlasový cyklus autorsky a dramaturgicky rozvíjet. je schopen reagovat na dramaturgické připomínky. Dokáže vytvořit dílo ve vysílatelné podobě.
Osnova
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literatura
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • HORRIGAN, John B. Online Communities : Networks that nurture long-distance [online].Washington : Pew Internet & American Life Project, 2001-10-31 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://www.pewinternet.org/~/media/Files/Reports/2001/PIP_Communities_Report.pdf.pdf>. info
Výukové metody
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Metody hodnocení
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2024.