DIFA:DHAZ308 Herecká interpretace textu I - Informace o předmětu
DHAZ308 Herecká interpretace textu I
Divadelní fakultazima 2016
- Rozsah
- 0/2/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. Mgr. František Derfler (přednášející)
Mgr. Eva Jelínková (přednášející)
David Kaloč (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 14:30–17:45 302
- Předpoklady
- EVER( DHAL308 Herecká interpretace textu I )
Navštěvování hodin DHAL300 Herecká tvorba. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy.
Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.
Zvládnutí veršovaného dramatického textu středního rozsahu (monolog, dialog). - Osnova
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. - Ve třetím ročníku se se studenty pracuje na rozsáhlejších veršovaných dramatických textech.
- V pátém semestru do jsou monology a dialogy v alexandrinu.
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
- Výukové metody
- Seminář. Cvičení. Projekt.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2016/DHAZ308