DIFA:DHAZ308 Herecká interpretace textu I - Course Information
DHAZ308 Herecká interpretace textu I
Theatre FacultyWinter 2016
- Extent and Intensity
- 0/2/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- prof. Mgr. František Derfler (lecturer)
Mgr. Eva Jelínková (lecturer)
David Kaloč (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 14:30–17:45 302
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( DHAL308 Herecká interpretace textu I )
Navštěvování hodin DHAL300 . - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy.
Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.
Zvládnutí veršovaného dramatického textu středního rozsahu (monolog, dialog). - Syllabus (in Czech)
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. - Ve třetím ročníku se se studenty pracuje na rozsáhlejších veršovaných dramatických textech.
- V pátém semestru do jsou monology a dialogy v alexandrinu.
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář. Cvičení. Projekt.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2016/DHAZ308