DIFA:DATZ410 Audiovizuální záznam divadelní - Informace o předmětu
DATZ410 Audiovizuální záznam divadelního představení
Divadelní fakultazima 2016
- Rozsah
- 0/4/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Aleš Záboj (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Petr Francán
Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DATL410 Audiovizuální záznam divadelního představení )
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba a divadlo (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Audiovizuální záznamy divadelních představení, performativních umění včetně autorského zpracování a prezentace. Cílem výuky je rozvoj komplexní umělecké osobnosti schopné se vyjadřovat elektronickými audiovizuálními prostředky jako integrované součásti divadelní tvorby.
- Osnova
- 1. Pravidelná realizace jednokamerových záznamů divadelních představení, dramatických aktivit s invenčním využitím dosavadních znalostí, uměleckých zkušeností a dostupných technologických řetězců.
- 2. Pravidelná realizace vícekamerových záznamů divadelních představení, dramatických aktivit. Zvládnutí rolí na různých pozicích televizního štábu, skupinového uměleckého výkonu.
- 3. Vedení minimálně jednoho vícekamerového záznamu divadelního představení včetně kompletní postprodukce s uměleckým přínosem. Vše realizováno na doporučených technologických řetězcích.
- 4. Zpracování uměleckého výkonu pro prezentaci (projekci) i archivaci.
- 5. Rozvoj schopností integrovat uměleckou invenci, teoretické znalosti i technické dovednosti a zastávat jakoukoli roli štábu výše deklarovaných úkolů.
- 6. Směřovat ke skupinovému (vzájemnému) uměleckému výkonu.
- Odborné znalosti:
- Absolventi jsou připraveni osvojené poznatky originálně užívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení i emočního zaujetí ve prospěch uměleckého tvaru a prokazují zřetelnou úroveň umělecké, odborné i osobnostní zralosti.
- Uvědomují si možnosti vzájemného kreativního přesahu dalších souvisejících umění a vhodným způsobem tvořivě integrují principy z ostatních oborů lidského poznání
- Ovládají základní problematiku vyplývající z dynamiky vztahů vzájemné, týmové umělecké tvorby.
- Dovednosti:
- Při řešení praktických problémů předmětu zájmu využívají osvojených poznatků, základních postupů a metod oboru způsobem přinášejícím inspirativní podněty, využívají kreativní řešení problému, hledají originální umělecky i eticky odpovědná řešení.
- Způsobilosti:
- Absolventi jsou schopni se samostatně a odpovědně rozhodovat v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí umělecké tvorby.
- V umělecké tvorbě a odborné reflexi vykazují určitý stupeň zralosti a profesionality odpovídající danému stupni poznání.
- Literatura
- Baran L. Úvod do filmového obrazu, St. pedagog. nakl.,Praha, 1987. info
- Ivo Bláha: "Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla", AMU Praha, 2006. info
- Jan Kučera: Střihová skladba ve filmu a televizi. info
- Valušiak, Josef: Základy střihové skladby, ISBN 80-7331-039-2. info
- VLACHÝ, Václav. Praxe zvukové techniky. 2. aktualiz. vyd. Praha : Muzikus, 2000. 257 s. ISBN 80-86253-05-8. info
- Další učebnice filmového jazyka, střihové skladby, kompozice filmového obrazu, barevné kompozice, zvuku ve filmu, prostředků a specifik elektronické audiovizuální tvorby.
Uživatelské manuály k užitým technologickým řetězcům.
- Výukové metody
- Cvičení,
diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů,
komplexní syntéza znalostí i dovedností. - Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studentů odrážející probranou látku.
Úroveň profesního výkonu.
Zápočet na základě aktivní účasti a prezentace profesního výkonu.
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2016/DATZ410