DIFA:DATZ410 Audiovizuální záznam divadelní - Informace o předmětu
DATZ410 Audiovizuální záznam divadelního představení II
Divadelní fakultazima 2017
- Rozsah
- 0/2/6. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Aleš Záboj (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Petr Francán
Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DATL410 Audiovizuální záznam divadelního představení )
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Úspěšné absolvování předmětů základu oboru v předcházejícím semestrech. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba a divadlo (program DIFA, B-DRAUM)
- Audiovizuální tvorba a divadlo (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Audiovizuální záznamy divadelních představení, performativních umění včetně autorského zpracování a prezentace.
Cílem výuky je rozvoj komplexní umělecké osobnosti schopné se vyjadřovat elektronickými audiovizuálními prostředky jako integrované součásti divadelní tvorby. - Výstupy z učení
- Odborné znalosti:
Absolventi prokazují kvalifikované znalosti a kritické porozumění teorii, historii, metodám, uměleckým postupům a formám.
Nabytím komplexních znalostí jsou připraveni k jejich originálnímu využívání a rozvíjení myšlenek, postojů a tvůrčích aktivit.
Jsou připraveni osvojené poznatky originálně užívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení i emočního zaujetí ve prospěch uměleckého tvaru a prokazují zřetelnou úroveň umělecké, odborné i osobnostní zralosti.
Uvědomují si možnosti vzájemného kreativního přesahu dalších souvisejících umění a vhodným způsobem tvořivě integrují principy z ostatních oborů lidského poznání Ovládají základní problematiku vyplývající z dynamiky vztahů vzájemné, týmové umělecké tvorby.
Dovednosti:
Absolventi jsou schopni samostatné umělecké tvorby, uměleckého výkonu včetně kritické reflexe a sebereflexe, jsou schopni vymezit komplexní praktický nebo teoretický problém a řešit jej tvůrčím způsobem s využitím vybraných teorií, metod, postupů a forem předmětu zájmu.
Dovedou vytvořit původní umělecké dílo nebo výrazným autorským způsobem spolupracovat.
Jsou schopni nejen koncipovat vlastní umělecký výkon, ale také vést skupinu v procesu umělecké tvorby, flexibilně přizpůsobovat dramaturgicko-režijní koncepci, technologické řešení, realizaci včetně produkce a postprodukce možnostem, podmínkám, uměleckému záměru, tak i konkrétní situaci.
Při řešení praktických problémů předmětu zájmu využívají osvojených poznatků, základních postupů a metod oboru způsobem přinášejícím inspirativní podněty, využívají kreativní řešení problému, hledají originální umělecky i eticky odpovědná řešení.
Způsobilosti:
Absolventi jsou schopni se samostatně a odpovědně rozhodovat v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí umělecké tvorby. V umělecké tvorbě a odborné reflexi vykazují určitý stupeň zralosti a profesionality odpovídající danému stupni poznání.
Vyhledávají, vyhodnocují, rozvíjejí a interpretují nové poznatky a postupy, integrují vědomosti z různých oborů do originální autorské tvorby. - Osnova
- 1. Pravidelná realizace jednokamerových optimalizovaných záznamů divadelních představení, dramatických aktivit s invenčním využitím dosavadních znalostí, uměleckých zkušeností a dostupných technologických řetězců.
- 2. Pravidelná realizace vícekamerových optimalizovaných i autorských záznamů divadelních představení, dramatických aktivit. Zvládnutí rolí na různých pozicích televizního štábu, skupinového uměleckého výkonu.
- 3. Vedení minimálně jednoho vícekamerového autorského záznamu divadelního představení včetně kompletní postprodukce s uměleckým přínosem. Vše realizováno na doporučených technologických řetězcích.
- 4. Zpracování uměleckého výkonu do autorského dokumentu pro prezentaci (projekci) i archivaci.
- 5. Rozvoj schopností integrovat uměleckou invenci, teoretické znalosti i technické dovednosti a zastávat jakoukoli roli štábu výše deklarovaných úkolů.
- 6. Směřovat ke skupinovému (vzájemnému) uměleckému výkonu srovnatelnému s veřejně dostupnou uměleckou tvorbou.
- Literatura
- Scénáře k uměleckým výkonům, dramatickým dílům.
- Baran L. Úvod do filmového obrazu, St. pedagog. nakl., Praha, 1987. info
- Valušiak, Josef: Základy střihové skladby, ISBN 80-7331-039-2. info
- Josef Valušiak: Střihovou skladbou k n-té dimenzi.
- Jan Kučera: Střihová skladba ve filmu a televizi. info
- Ivo Bláha: "Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla", AMU Praha, 2006. info
- VLACHÝ, Václav. Praxe zvukové techniky. 2. aktualiz. vyd. Praha : Muzikus, 2000. 257 s. ISBN 80-86253-05-8. info
- Další učebnice filmového jazyka, střihové skladby, kompozice filmového obrazu, barevné kompozice, zvuku ve filmu, prostředků a specifik elektronické audiovizuální tvorby.
Uživatelské manuály k užitým technologickým řetězcům.
- Výukové metody
- Projektové metody, diskusní metody, heuristické metody, řešení problémů, brainstorming, učení v životních situacích - tvorba různých foram divadelního záznamu, skupinová a kooperativní výuka, samostatná práce studentů. Problémově orientovaná kontaktní a interaktivní výuka s orientací na autorskou tvorbu.
- Metody hodnocení
- Heuristické metody, skupinová reflexe konceptu, řešení a uměleckého výkonu.
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2017/DATZ410