DHBZ301 Herecká tvorba

Divadelní fakulta
zima 2015
Rozsah
0/4/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. MgA. Nika Brettschneiderová (přednášející)
doc. Mgr. Igor Dostálek (přednášející)
Garance
prof. MgA. Nika Brettschneiderová
Ateliér činoherního herectví Niky Brettschneiderové - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Divadelní fakulta - Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Niky Brettschneiderové - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Divadelní fakulta - Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Rozvrh
Po 14:30–17:45 302
Předpoklady
EVER ( DHBL301 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve smyslu potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
Osnova
  • III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve smyslu potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
Výukové metody
V hodinách herecké výchovy se vracíme k jednotlivým cvičením z předcházejících semestrů dle potřeb souvisejících s realizací projektů ve spolupráci s ateliérem režie a dramaturgie.
Metody hodnocení
Hodnocení je založeno na pravidelné docházce a aktivní účasti na cvičeních.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, zima 2020.