DDVZ402 Reflexe ze stáže / studijního pobytu

Divadelní fakulta
zima 2015
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Silva Macková (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Silva Macková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšná realizace předmětu "Pracovní stáž / Studijní pobyt" v průběhu ZS daného akademického roku.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
CÍLE:
- zreflektovat absolvovanou pracovní stáž/studijní pobyt
- prezentovat své zkušenosti ze stáže/pobytu přizvaným pedagogům a studentům ADaV

DESKRIPTORY:
Student se rozvíjí:
- v dovednosti popsat a zhodnotit absolvovanou pracovní stáž / studijní pobyt ve vztahu k osobnímu rozvoji i v kontextu studovaného oboru
- ve schopnosti srozumitelně a zajímavě prezentovat své zkušenosti
- ve schopnosti posoudit a následně formulovat doporučení pro budoucí zájemce o pracovní stáž/studijní pobyt v daném zařízení
- ve schopnosti formulovat možná teoretická východiska pro práci s okušenými formami a postupy
Osnova
  • Výstupem z výuky v zimním semestru studenta 1. ročníku magisterského studia ADaV je písemná dokumentace a reflexe pracovní stáže / studijního pobytu zpracovaná studentem o minimálním rozsahu 5000 slov dle níže uvedené osnovy. U práce se předpokládá dodržení metodických postupů a formálních náležitostí běžných pro diplomové práce a dokumentace absolventských projektů. Termín a podmínky odevzdání dokumentace stanovuje pedagog předmětu.

    Druhou podmínkou ukončení zimního semestru studenta 1. ročníku magisterského studia ADaV je ústní prezentace dokumentace a reflexe pedagogům a studentům ADaV na začátku LS daného ak. roku. Vybrané práce mohou být opětovně prezentovány i na ateliérovém festivalu Sitko 2015.

    Související literatura bude doporučena pedagogem předmětu či vedoucím stáže/pobytu na základě konkrétní stáže/pobytu studenta.
Výukové metody
Formy výuky: samostatná práce studenta s následnou prezentací
Metody výuky: samostatná práce studenta, písemný popis a reflexe, prezentační techniky, diskusní metody
Metody hodnocení
Hodnocení provádí pedagog předmětu na základě odevzdané písemné dokumentace a osobní prezentace studenta.
Informace učitele
Osnova pro dokumentaci a reflexi pracovní stáže:

1) Obsah
2) Úvod
3) Motivace k výběru pracovní stáže a konkrétního zařízení
4) Pracovní pozice, pracovní úvazek, pracovní náplň
5) Popis instituce (včetně financování, personálního zajištění, popisu cílových skupin, které jsou předmětem zájmu instituce...)
6) Podrobný týdenní (měsíční…) pracovní rozvrh stážisty
7) Plán činnosti v porovnání s reálným průběhem
(Popište výstižně Vaši práci/činnost – co konkrétně jste v instituci dělal/a; zda odpovídala práce domluveným podmínkám a Vašemu domácímu oboru studia; zda byla Vaše práce samostatná a zodpovědná; zda byla Vaše práce zajímavá; orientační pracovní doba apod.)
8) Podrobný popis min. pěti programů, které jste během pracovní stáže realizovali
9) Doporučení studenta pro budoucí zájemce o pracovní stáž v daném zařízení
10) Závěr (obsahující možná teoretická východiska pro práci s okušenými formami a postupy)
11) Textové a obrazové přílohy
12) Foto a video


Osnova pro dokumentaci a reflexi studijního pobytu v zahraničí:

1) Obsah
2) Úvod
3) Motivace k výběru studijní stáže a konkrétního zařízení
4) Studijní pozice (začlenění do běžné výuky/speciální Erasmus skupina/apod.)
5) Popis instituce (základní představení – fakulty, obory, profil absolventa, případně i financování, personálního zajištění, popis cílových skupin, které jsou předmětem zájmu instituce atd.)
6) Podrobný týdenní/měsíční/semestrální studijní rozvrh
7) Plán studijního pobytu v porovnání s jeho reálným průběhem (Popište výstižně Vaše studium na instituci, jak studium odpovídalo avizovaným podmínkám a Vašemu domácímu oboru studia; zda bylo Vaše studium samostatné a zodpovědné; zda bylo Vaše studium zajímavé; co bylo nejobtížnější, nejzajímavější, nejpřekvapivější,...; Vaše jazykové dovednosti i ve srovnání se skupinou; kulturní zvyklosti a tradice země/instituce; apod.)
8) Podrobnější popis min. pěti předmětů/workshopů/osobností, se kterými jste se během studijního pobytu setkali
9) Doporučení studenta pro budoucí zájemce o studijní pobyt v dané instituci
10) Závěr (obsahující možná teoretická východiska pro práci s okušenými formami a postupy)
11) Textové a obrazové přílohy
12) Foto a video
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2016, zima 2017.