DIFA:DDMZ302 Management - řízení a vedení l - Informace o předmětu
DDMZ302 Management - řízení a vedení lidí I, II
Divadelní fakultazima 2015
- Rozsah
- 2/0/3. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- MgA. David Lobpreis, MBA (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 16:15–17:45 107
- Předpoklady
- EVER( DDML302 Management - řízení a vedení lidí I, II )
Úspěšně zakončené první a druhý ročník - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cíle: Seznámit studenty s principy a vedení a řízení sebe sama, poznávání vlastních schopností, poznávání principů výkonnosti a vytváření návyků k vedení sebe sama, k vnitřní integritě, kreativitě a osobní odpovědnosti. Poznávání vztahů ke spolupracovníkům, principů vytváření účinné pozitivní komunikace a poznávání principů interpersonálního vůdcovství. Student je schopen pěstovat návyky osobního vůdcovství ve své vlastní práci, je schopen poznávat svoji výkonnost a účinně usměrňovat svoje pracovní úsilí. Student zná principy poznávání vlastností svých spolupracovníků, zná principy účinnosti jednotlivých typů pracovních vztahů mezi pracovníky a dovede je orientovat a efektivně s nimi spolupracovat na společných úkolech. Deskriptory:
- Osnova
- Opakování: Management – definice. Vedení lidí X řízení podniku. Posun od klasického paradigmatu a industriální společnosti do postindustriální společnosti znalostí. Paradigma a systémový přístup. Paradigma, síla paradigmatu a posun paradigmatu. Paradigma založené na principech. Globální podnikání, interkulturní komunikace, gender, virtuální týmy. Morální teorie, etika. Etické kodexy – CSI. Sponzoring, lobbying. Osobnost manažera. Vlastnosti manažerů. Etika osobnosti a etika charakteru, primární a sekundární velikost. Time management, relaxační techniky, zvládání stresu. Co je pracovní tým a pracovní skupina, jejich charakteristické znaky. Základní metody skupinové práce (brainstorming, brainwriting, myšlenkové mapy). Rozdíl mezi skupinou a týmem. Vedení porad (typy porad, role na poradě, metody vedení porad). Delegování, postupy pro kritiku a pochvalu. Vývojové fáze procesu utváření a sociálního vyzrávání týmu. Týmová dynamika a styly vedení týmu. Role v týmu. Řízení podle kompetencí. Habilitace – rozvoj schopností spolupracovníků. Koučování, Vlastnosti vedoucího a leadera. Teorie motivace: vnitřní, vnější, motivační typy. Teorie x a y. Motivační pyramida. Stimuly. Hodnocení a odměňování. Teorie očekávání. Teorie her. Komunikační schopnosti (proces komunikace, sdělování, naslouchání, vyjednávání, asertivita). Překážky komunikace Cesty k výkonnosti manažera. Sedm návyků výkonnosti manažerů. Definice návyků. Definice výkonnosti - produkt a produkční schopnost. Nadhodnota a její vznik. První návyk - Princip posilování osobní proaktivity manažera na cestě k osobní nezávislosti. Definice proaktivity. Změna a její řízení. Poznání okruhu zájmů a okruhu působnosti. Možnosti a meze vlivu na ostatní a osobní povinnosti. Druhý návyk - Princip výstavby osobního životního plánu na cestě manažera k účinnější orientaci. Principy osobního vůdcovství. Co znamená začínat s myšlenkou na konec. Vedení porad (typy porad, role na poradě, metody vedení porad). Princip dvojího vytváření. Centrum okruhu vlastní působnosti. Faktory rozšiřování centra působnosti. Třetí návyk - Princip orientace na důležité věci a přejímání osobní odpovědnosti za vlastní rozhodnutí. Principy osobního řízení. Time management 1 až 4 generace. Matice plánování času a její využití. Dva typy delegování pravomoci a odpovědnosti. Šest hlavních vkladů v citové bance a vztahy mezi produktem a produkční silou. Čtvrtý návyk - Principy interpersonálního vůdcovství. Šest paradigmat mezilidské součinnosti. Manažerská výchova typu "win-win". Pátý návyk - Principy účinné komunikace -Empatické naslouchání. Čtyři autobiografické odezvy. Pochopení a vnímání druhých. Šestý návyk - Principy tvůrčí spolupráce - Pojem synergie. Vztahy mezi důvěrou a úrovní komunikace. Cena odlišností a analýza silového pole. Sedmý návyk - Principy rovnovážné obnovy sil. Čtyři dimenze obnovy sil. Přetváření druhých. Synergie v obnově a vzestupná spirála. Princip "zevnitř ven". Soužití generací. Jak se stát tvůrcem změn.
- Literatura
- povinná literatura
- Covey, Stephen, R. 7 návyků vůdčích osobností pro úspěšný a harmonický život. Praha: Pragma, 1994. ISBN 80-85213-41-9. info
- Výukové metody
- Přednášky s diskusemi k otázkám studentů
- Metody hodnocení
- Předmět je hodnocen bodovým hodnocením. Maximální počet bodů je 100. Body lze získat následujícím způsobem: Docházka (maximálně 24b = 2b za účast na každé hodině) - plná účast 2b/h - omluva (min. 24 h předem) 1b/h Zkouška 46b Prezentace 25b Bonusy 5b
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (zima 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2015/DDMZ302