DIFA:DATZ110 Herecká propedeutika - Informace o předmětu
DATZ110 Herecká propedeutika
Divadelní fakultazima 2015
- Rozsah
- 0/2/4. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. MgA. Barbora Herčíková (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Petr Francán
Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 16:15–17:45 ATD
- Předpoklady
- Bez vstupních požadavků.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba a divadlo (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- V rámci herecké propedeutiky se studenti seznámí s hlavními aspekty herecké tvorby, jako je autentická jevištní přítomnost, pravdivé jednání a vztah k partnerovi. Seznámí se se základy jevištního pohybu, schopností prožívat a vyjádřit emoce a rozvíjení fantazie. Hlavním důrazem pak budou různé formy improvizace. Absolvováním předmětu získají studenti vlastní hereckou zkušenost, která výrazně zlepší představu budoucích režisérů a tvůrců audiovizuálních projektů, co lze po herci chtít a jakým způsobem s ním komunikovat a ideálně jej lépe dovést k požadované emoci. Díky neustále sebereflexi v rámci hodin se studenti naučí lépe vnímat i přesněji pojmenovávat herecké problémy jako jsou nepravdivé emoce či přehrávání, což stejně tak usnadní jejich práci v dalších projektech v průběhu studia. Přidanou hodnotou je pak větší uvolněnost a posílení komunikace a koordinace v rámci ročníku, která je nevyhnutelná při natáčení a dalších společných aktivitách.
- Osnova
- 1) dialogické jednání, autentická jevištní přítomnost 2) pohybová cvičení 3) prožívání atmosfér a silných emocí 4) společně improvizovaný příběh 5) prožitek abstraktních situací, rozvíjení fantazie 6) improvizace v dvojici vycházející z extrémního pohybu 7-9) improvizace vycházející z předem dané mizanscény 10) improvizace zahrnující daný textový fragment 11) improvizace vycházející z několika daných okolností 12) zopakování probraných technik
- Literatura
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- Analýza výsledků činnosti studenta - soustavné sledování výkonů studenta. Vyžadována je docházka s minimálními absencemi a aktivní práce v hodině.
- Statistika zápisu (zima 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2015/DATZ110