DIFA:DSCZ402 Kostým - Informace o předmětu
DSCZ402 Kostým
Divadelní fakultazima 2014
- Rozsah
- 0/4/6. 5 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Ján Zavarský
Ateliér scénografie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér scénografie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DSCL402 Kostým )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Scénografie (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Připravit studenta pro práci kostýmního návrháře tak, aby dokázal být osobitým umělcem s individuálním pohledem na svět a zároveň uměl spolupracovat s divadlením či filmovým týmem Předmět si klade za cíle studenta učit: -číst a analyzovat daný text, pracovat s ním a výtvarně na něj reagovat - hledat inspirační zdroje a uvolěně na ně reagovat při vytváření skiz a kreseb, případně materiálových kompozic a objektů - využít nashromážděný materiál k vytvoření vlastní osobité koncepce kostýmů, která zároveň vhodně koresponduje s ostatními složkami představení, zejména scénografií - verbalizovat svoje myšlenky a nápady, umět obhájit svoji koncepci před komisí
- Osnova
- Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu.
Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně scénografického řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy kostýmů, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, rekvizita).
Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie.
Průběžná výuka je zakončena akademickým scénickým projektem, který slouží jako profesionální podklad pro realizaci představení v divadle.
Hodnocena je kvalita průběžné práce a schopnost individuální umělecké práce, kreativita a schopnost dokončit projekt, který je prezentován při klauzurách.
Posluchač je veden ke vzájemné interakci s ostatními složkami jevištního či volného díla.
zadání konkrétního úkolu, jeho analýza a vymezení
konzultace jednotlivých inspiračních zdrojů, skic, návrhů, hledání interpretačních postupů
individuální konzultace koncepce a funkčnosti kostýmní výpravy v návaznosti na ostatní složky díla
realizace a popřípadě vedení výroby jednotlivých výtvarných kostýmních objektů a masek podle vybraných návrhů.
- Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu.
- Literatura
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 5
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 5 - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet na základě odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2014/DSCZ402