DIFA:DRTZX09 Teoretické aspekty soudobé umě - Informace o předmětu
DRTZX09 Teoretické aspekty soudobé umělecké tvorby
Divadelní fakultazima 2014
- Rozsah
- 1/1/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Jan Motal, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DRTLX09 Teoretické aspekty soudobé umělecké tvorby )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Co student získá: je schopen číst i náročnější texty ze současné estetiky a filosofie umění a orientovat se v nich; je schopen orientovat se v soudobé diskusi o umění, vyhledávat teoretické zdroje a zpracovávat je; dokáže napsat strukturovanou teoretickou úvahu o umění; zná zásadní myslitele filosofie umění a dokáže adekvátně použít jejich teorie.
- Osnova
- Seminární rozpravy, postavené na interpretaci současného umění, četbě vybraných teoretických textů a domácí přípravě (eseje) se věnují klíčovým směrům soudobého umění ve vztahu k teoretickým otázkám umění jako celku. Studenti tak společně budou reflektovat cíle umění ve vztahu ke klíčovým filosofickým problémům pravdy, dobra a krásy. Kurz má vést studenty k tomu, aby si dokázali osvojit hlubší pochopení některých teoretických nástrojů, jimiž mohou sami přispívat ke kultivaci kultury, kriticky ji reflektovat a dokázat se vyrovnat s tlakem uměleckého provozu. Zvláštní důraz je kladen na problém tzv. angažovanosti umění a zábavní tvorby.
- Literatura
- povinná literatura
- Roger Scruton, Průvodce inteligentního člověka po moderní kultuře (Praha: Academia, 2002).
- doporučená literatura
- Mary Luckhurst, Dramaturgy: A Revolution in Theatre (Cambridge: Cambridge University Press, 2006).
- Hans–Georg Gadamer, Pravda a metoda II: Dodatky, rejstříky (Praha: Triáda, 2001).
- Hans–Georg Gadamer, Pravda a metoda I: Nástin filosofické hermeneutiky (Praha: Triáda, 2010).
- Výukové metody
- Seminární rozpravy, postavené na interpretaci současného umění, četbě vybraných teoretických textů a domácí přípravě (eseje) se věnují klíčovým směrům soudobého umění ve vztahu k teoretickým otázkám umění jako celku.
- Metody hodnocení
- Závěrečný esej.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2014/DRTZX09