DIFA:DDVZ509 Realizace dílny DaV - Informace o předmětu
DDVZ509 Realizace dílny DaV
Divadelní fakultazima 2014
- Rozsah
- 1 týden. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Silva Macková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Vstupním předpokladem pro zápis předmětu je absolvování bakalářského stupně studia.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Předmět je koncipován jako jednorázová dílna zaměřená na divadelní tvorbu s neprofesionály a realizovaná s vybranou věkovou skupinou.
Cílem dílny je zúročení všech získaných znalostí a dovedností z oblasti divadla a pedagogiky, které studenti aplikují při vytvoření a realizaci dílny. Lektorství dílen pro různé věkové skupiny představuje další oblast oboru divadlo a výchova, kterou se studenti mohou věnovat po absolvování studia.
Deskriptory
Odborné znalosti
- studenti znají principy tvorby výukové jednotky;
- studenti mají široké znalosti z oblasti pedagogiky;
- studenti prokazují široké znalosti z oblasti divadla;
Odborné dovednosti
- studenti umí připravit, realizovat a reflektovat dílnu oboru divadlo a výchova;
Obecné způsobilosti
- studenti jsou schopni využít pedagogických a uměleckých přístupů, které aplikují při tvorbě dílny pro různé věkové skupiny.
- - Osnova
- Osnova je založená na procesu tvorby výukové jednotky od volby tématu po samotnou realizaci dílny.
- cíle, struktura a tematizace výukové jednotky - dílny;
- výstavba dílny zaměřené na oblast divadla a výchovy;
- příprava dílny;
- realizace dílny;
- reflexe a písemné a obrazové zpracování dokumentace dílny
- Osnova je založená na procesu tvorby výukové jednotky od volby tématu po samotnou realizaci dílny.
- Literatura
- Macková, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. ISBN 80-85429-93-4. info
- Průcha, A.: Moderní pedagogika, Portál 1998. info
- Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
- Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
- Vágnerová, M.: Vývojová psychologie I, II. Praha: Portál 2001. info
- SVOZILOVÁ, Dana. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. In Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU Brno, 2005, 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
- GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge, 2001, 224 s. ISBN 0-203-13733-7. info
- Výukové metody
- Forma výuky: dílna
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů - Metody hodnocení
- Zápočet je udělen na základě vytvoření a realizace dílny DaV a její následné písemné reflexe formou dokumentace projektu.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2014/DDVZ509