DDVZ509 Realizace dílny DaV

Divadelní fakulta
zima 2014
Rozsah
1 týden. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Silva Macková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Vstupním předpokladem pro zápis předmětu je absolvování bakalářského stupně studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je koncipován jako jednorázová dílna zaměřená na divadelní tvorbu s neprofesionály a realizovaná s vybranou věkovou skupinou.
Cílem dílny je zúročení všech získaných znalostí a dovedností z oblasti divadla a pedagogiky, které studenti aplikují při vytvoření a realizaci dílny. Lektorství dílen pro různé věkové skupiny představuje další oblast oboru divadlo a výchova, kterou se studenti mohou věnovat po absolvování studia.

Deskriptory
Odborné znalosti
- studenti znají principy tvorby výukové jednotky;
- studenti mají široké znalosti z oblasti pedagogiky;
- studenti prokazují široké znalosti z oblasti divadla;

Odborné dovednosti
- studenti umí připravit, realizovat a reflektovat dílnu oboru divadlo a výchova;

Obecné způsobilosti
- studenti jsou schopni využít pedagogických a uměleckých přístupů, které aplikují při tvorbě dílny pro různé věkové skupiny.
-
Osnova
  • Osnova je založená na procesu tvorby výukové jednotky od volby tématu po samotnou realizaci dílny.
    - cíle, struktura a tematizace výukové jednotky - dílny;
    - výstavba dílny zaměřené na oblast divadla a výchovy;
    - příprava dílny;
    - realizace dílny;
    - reflexe a písemné a obrazové zpracování dokumentace dílny
Literatura
  • Macková, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. ISBN 80-85429-93-4. info
  • Průcha, A.: Moderní pedagogika, Portál 1998. info
  • Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
  • Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
  • Vágnerová, M.: Vývojová psychologie I, II. Praha: Portál 2001. info
  • SVOZILOVÁ, Dana. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. In Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU Brno, 2005, 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge, 2001, 224 s. ISBN 0-203-13733-7. info
Výukové metody
Forma výuky: dílna
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
Metody hodnocení
Zápočet je udělen na základě vytvoření a realizace dílny DaV a její následné písemné reflexe formou dokumentace projektu.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2014/DDVZ509