DDVZ112 Praxe – náslechy

Divadelní fakulta
zima 2014
Rozsah
0/4/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Silva Macková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: DDVZ102 Divadlo a výchova, DDVZ113 Seminář k praxi I, DDVZ108 Divadelní projekt I – herecká průprava, DDVZ110 Technika mluveného projevu I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti získají povědomí o praktických možnostech užití divadla a výchovy v ČR a o profilu absolventa studovaného oboru.
Osnova
  • Náplň předmětu Praxe – náslechy bude, jak název napovídá, spíše průzkumná. Studenti budou účastni užitím DaV v nejrůznějších institucích a u nejrůznějších lektorů, budou diskutovat s lidmi činnými v oboru o možnostech využití profilu absolventa, v neposlední řadě budou také navštěvovat různá divadelní představení (především divadlo pro děti). Díky náslechům a následné reflexi v rámci předmětu Seminář k praxi budou konfrontovat své dosavadní zkušenosti a představy o praxi oboru DaV se svými spolužáky a s pojetím DaV na Ateliéru Divadlo a výchova.
Literatura
    povinná literatura
  • BAKALÁŘ, E. Psychohry. Moderní společenské hry s psychologickou tematikou. Praha: Mladá fronta. 292 s. ISBN 80-204-0079-6. 1989. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 s. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
  • PAVELKOVÁ, S. Dramatická výchova. 2. vyd. Plzeň: Krajské kulturní středisko. 52 s. 1989. info
  • REITMAYEROVÁ, E. a V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 s. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 s. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
    doporučená literatura
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 s. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
  • PROVAZNÍK, J. Dramatická výchova a klíčové kompetence. Tvořivá dramatika 2006, roč. 17, č. 3. s. 10-11. ISSN 1211-8001. info
  • VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 s. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
  • VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat. Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS o. s. ISBN 80-239-4514-9. 2005. info
Výukové metody
Pravidelná výuka formou náslechů, diskusí, dílen, výjezdů apod.
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Metody hodnocení
Zápočet na základě docházky
Navazující předměty

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2014/DDVZ112