DIFA:DDMZ306 Marketing v obchodním oddělení - Informace o předmětu
DDMZ306 Marketing v obchodním oddělení divadla
Divadelní fakultazima 2014
- Rozsah
- 2/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Zdenka Nykodýmová (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Jan Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Marketing, Management, Organizační struktury divadla, Organizace divadelního provozu, Účetnictví, Rozpočetnictví, Fundraising
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cíle: Student se setkává s marketingovou, obchodní a organizační praxí v konkrétním divadle. Deskriptory: Studemt získá dovednost převést teoretické znalosti do praktických činností zpětným poukazem vyučujícího na konkrétní praxi. Získá vědomosti o uplatňování teorie v praktických činnmostech v divadle.
- Osnova
- - repertoárový manažer
obchodní oddělení
propagace
hledištní služby
skladba repertoáru - závislosti
premiéry, předplatné - abonomá - tvorba a druhy podle zaměření a časového zasazení
volná představení - střet zájmů publika, provozu divadla a uměleckých záměrů
repríza a potřeby reprízovosti
seriály
hostování - zájezd divadla, cizí soubory na domácí scéně
festivaly
pronájmy divadelní budovy
změna představení nebo zrušení představení
obchodní oddělení + návazná filosofie
identifikace abonentů, získávání abonentů
typování lokalit - zisk diváků bez abonomá
náhody a nevysvětlitelné jevy
určení čtyř základních skupin zájemců o divadlo
návštěvnost - úspěchy a neúspěchy, možnosti propagace
časové relace informovanosti veřejnosti
oslovení návštěvníků při příchodu do divadla
co vidí divák kolem sebe - chování pracovníků divadla, program, vstupenka prostředí
foyeru, výstava apod.
pokladna divadla - často jediný kontakt diváka s pracovníkem divadla, cenová politika
masmédia a divadlo, manažer v divadle
zahraniční zkušenosti (Belgie, Francie, Anglie, Holandsko)
- - repertoárový manažer
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 - Metody hodnocení
- * Zimní semestr
zápočet na základě docházky
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2014/DDMZ306