DDMZ306 Stage management II

Divadelní fakulta
zima 2019
Rozsah
2/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Lenka Tesáčková (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Pá 8:30–10:00 305
Předpoklady
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Marketing, Management, Organizační struktury divadla, Stage Management, Účetnictví, Rozpočetnictví, Fundraising
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíle: Student se setkává s marketingovou, obchodní a organizační praxí v konkrétním vícesouborovém divadle.
Deskriptory: Studemt získá dovednost převést teoretické znalosti do praktických činností zpětným poukazem vyučujícího na konkrétní praxi. Získá vědomosti o uplatňování teorie v praktických činnmostech v divadle.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:

- vytvořit marketingovou strategii prodeje představení
- zrealizovat a naplánovat zahraniční zájezd
- se orientovat ve složitější struktuře vícesouborového divadla
- využít teoretické znalosti v praktických dovednostech
- naplánovat a realizovat festival s mezinárodní účastí
- uvažovat v kontextu ekonomických dopadů na chod vícesouborového divadla
Osnova
  • - repertoárový manažer
    - obchodní oddělení
    - propagace
    - hledištní služby
    - skladba repertoáru - závislosti
    - premiéry, předplatné - abonomá - tvorba a druhy podle zaměření a časového zasazení
    - volná představení - střet zájmů publika, provozu divadla a uměleckých záměrů
    - repríza a potřeby reprízovosti
    - seriály
    - hostování - zájezd divadla, cizí soubory na domácí scéně
    - festivaly
    - pronájmy divadelní budovy
    - změna představení nebo zrušení představení
    - obchodní oddělení + návazná filosofie
    - identifikace abonentů, získávání abonentů
    - typování lokalit - zisk diváků bez abonomá
    - náhody a nevysvětlitelné jevy
    - určení čtyř základních skupin zájemců o divadlo
    - návštěvnost - úspěchy a neúspěchy, možnosti propagace
    - časové relace informovanosti veřejnosti
    - oslovení návštěvníků při příchodu do divadla
    - co vidí divák kolem sebe - chování pracovníků divadla, program, vstupenka prostředí
    - foyeru, výstava apod.
    - pokladna divadla - často jediný kontakt diváka s pracovníkem divadla, cenová politika
    - masmédia a divadlo, manažer v divadle
    - zahraniční zkušenosti (Belgie, Francie, Anglie, Holandsko)
Literatura
  • Interní směrnice a předpisy vybraných profesionálních divadel
  • DVOŘÁK, Jan. Malý slovník managementu divadla: příručka pro organizátory, producenty, manažery, produkční, studenty a adepty studia divadla, kultury a umění. 2005. info
  • DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004, 337 s. 9. ISBN 80-86102-53-X. info
Výukové metody
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Metody hodnocení
* Zimní semestr
zápočet na základě docházky
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.