DIFA:DDMZ302 Management - řízení a vedení l - Informace o předmětu
DDMZ302 Management - řízení a vedení lidí I, II
Divadelní fakultazima 2014
- Rozsah
- 2/0/3. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Ivan Hálek, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Jan Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DDML302 Management - řízení a vedení lidí I, II )
Úspěšně zakončené první a druhý ročník - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cíle: Seznámit studenty s principy a vedení a řízení sebe sama, poznávání vlastních schopností, poznávání principů výkonnosti a vytváření návyků k vedení sebe sama, k vnitřní integritě, kreativitě a osobní odpovědnosti. Poznávání vztahů ke spolupracovníkům, principů vytváření účinné pozitivní komunikace a poznávání principů interpersonálního vůdcovství. Student je schopen pěstovat návyky osobního vůdcovství ve své vlastní práci, je schopen poznávat svoji výkonnost a účinně usměrňovat svoje pracovní úsilí. Student zná principy poznávání vlastností svých spolupracovníků, zná principy účinnosti jednotlivých typů pracovních vztahů mezi pracovníky a dovede je orientovat a efektivně s nimi spolupracovat na společných úkolech. Deskriptory:
- Osnova
- Etika osobnosti a etika charakteru, primární a sekundární velikost. Paradigma, síla paradigmatu a posun paradigmatu. Paradigma založené na principech. Princip růstu a změny. Osobnost manažera. Cesty k výkonnosti manažera. Sedm návyků výkonnosti manažerů. Definice návyků. Definice výkonnosti - produkt a produkční schopnost. První návyk - Princip posilování osobní proaktivity manažera na cestě k osobní nezávislosti. Principy osobní vize. Definice proaktivity. Poznání okruhu zájmů a okruhu působnosti. Možnosti a meze vlivu na ostatní a osobní povinnosti. Druhý návyk - Princip výstavby osobního životního plánu na cestě manažera k účinnější orientaci. Principy osobního vůdcovství. Co znamená začínat s myšlenkou na konec. Princip dvojího vytváření. Možnost stát se vlastními tvůrci. Centrum okruhu vlastní působnosti. Které faktory vedou k rozšiřování centra působnosti. Alternativní centra a nebezpečí jednostranné orientace. Třetí návyk - Princip orientace na důležité věci a přejímání osobní odpovědnosti za vlastní rozhodnutí. Principy osobního řízení. Čtvrtá generace plánování času. Matice plánování času a její využití. Princip delegování. Dva typy delegování pravomoci a odpovědnosti. Souvislost se změnou paradigmatu ve společnosti na konci 20. stol. Paradigmata vzájemné závislosti. Šest hlavních vkladů v citové bance a vztahy mezi produktem a produkční silou. Čtvrtý návyk - Principy interpersonálního vůdcovství. Šest paradigmat mezilidské součinnosti. Manažerská výchova typu "výhra - výhra". Pátý návyk - Principy účinné komunikace - Empatické naslouchání. Čtyři autobiografické odezvy. Pochopení a vnímání druhých. Šestý návyk - Principy tvůrčí spolupráce - Pojem synergie. Vztahy mezi důvěrou a úrovní komunikace. Cena odlišností a analýza silového pole. Sedmý návyk - Principy rovnovážné obnovy sil. Čtyři dimenze obnovy sil. Přetváření druhých. Synergie v obnově a vzestupná spirála. Princip "zevnitř ven". Soužití generací. Jak se stát tvůrcem změn.
- Literatura
- povinná literatura
- Covey, Stephen, R. 7 návyků vůdčích osobností pro úspěšný a harmonický život. Praha: Pragma, 1994. ISBN 80-85213-41-9. info
- Výukové metody
- Přednášky s diskusemi k otázkám studentů
- Metody hodnocení
- Předmět je v zimním semestru zakončen ústní zkouškou ze dvou tažených otázek s diskusi k okruhům, tvořícím obsah otázek.Mohou být pokládány doplňující otázky, související s okruhy.Seznam okruhů otázek je studentům znám předem. Podmínkou pro přistoupení ke zkoušce je předložení stručné eseje lektorovi na téma:"moje životní poslání" navazující na 2.návyk podle S.R.Coveye.Student může přistoupit ke zkoušce, pokud má minimálně 80% účast na přednáškách
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2014/DDMZ302