DDMZ301 Základy marketingového výzkumu

Divadelní fakulta
zima 2014
Rozsah
1/1/3. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jan Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětů Marketing I. a II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíle: Seznámit studenty se základy marketingového informačního systému a marketingového výzkumu, používanou terminologií. - Provést posluchače přípravou, realizací a vyhodnocením marketingového výzkumu s využitím znalostí z předmětů zaměřených na projektové řízení a marketing. - Vysvětlit základní metody a techniky marketingového výzkumu a prakticky si je vyzkoušet při zpracování projektu marketingového výzkumu. - Uvést studenty do problematiky marketingového výzkumu realizovaného v zahraničí a prodiskutovat s nimi etické otázky marketingového výzkumu. Deskriptory:

Osnova
  • Jednosemestrální předmět zaměřený na základy marketingového výzkumu, v rámci něhož se studenti seznámí s teorií marketingového informačního systému a metodami marketingového výzkumu. Dozví se, jak naplánovat, zrealizovat a vyhodnotit projekt marketingového výzkumu, a to jak v podmínkách českého, tak zahraničního prostředí. Předmět navazuje na poznatky získané v předmětech Projektový management, Marketing I a II, Kvantitativní metody I a II.

    - Úvod do marketingového výzkumu.
    - Plánování marketingového výzkumu, projekt MV.
    - Kvalitativní výzkum.
    - Kvantitativní výzkum.
    - Zpracování, analýza a vyhodnocení údajů.
    - Výzkum trhu.
    - Marketingový výzkum v zahraničí.
    - Etika marketingového výzkumu.
Literatura
  • Bryman, A., Bell, E.: Business research methods. Oxford University Press, 2007. ISBN 978-0-19-928498-6. info
  • Foret, M., Stávková, J.: Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: ISBN: 978-80-251-2183-2. info
  • Hair, J., Bush R., Ortinau J: Marketing research: within a changing information environment. Boston, Mass.: McGraw-Hill/Irwin, 2006. ISBN 00-728-3087-5. info
  • Hauge, P.: Průzkum trhu. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: 80-7226-917-8. info
  • Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. info
  • Hendl, J.: Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1. info
  • Kotler, P.: Marketing Management, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1359-4. info
  • Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0966-X. info
  • Punch, K.: Základy kvantitativního šetření. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9. info
  • Arts-based segmentation research - www.artscouncil.org.uk. info
  • Culture segments - www.lateralthinkers.com. info
  • Wallace Studies in Building Arts Audience - www.wallacefoundation.org. info
Výukové metody
Přednášky a samostudium dle doporučených pramenů.
Úkoly a cvičení na zadaná témata.
Pravidelná výuka:
- Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
- Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3


Metody hodnocení
Zkouška, jejíž udělení je podmíněno:
- 80% účastí v hodinách,
- zpracování v průběhu semestru zadaných úkolů a cvičení,
- úspěšným složením závěrečného testu (min. 50 %).
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.