D60292z Marketing I,II

Theatre Faculty
Winter 2013
Extent and Intensity
1/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
- Seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historií a vývojem této disciplíny. - Uvést studenty do problematiky marketingového prostředí, chování kupujících, trhu a cíleného marketingu, marketingového mixu a marketingové komunikace. - Podrobně probrat jednotlivé typy nástrojů marketingové komunikace včetně aktuálních trendů v oblasti. - Seznámit studenty s problematikou marketingového informačního systému a dotknout se témat, která budou hlouběji probrána v předmětu Základy marketingového výzkumu.

Syllabus (in Czech)
  • Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.

    - Úvod do marketingu.
    - Marketingové prostředí.
    - Chování kupujících.
    - Trh a cílený marketing.
    - Produkt.
    - Budování značky.
    - Cena.
    - Distribuce.
    - Úvod do marketingových komunikací, komunikační mix a komunikační kampaň.
    - Reklama.
    - Public relations.
    - Média a mediální trh ČR.
    - Podpora prodeje.
    - Osobní prodej.
    - Přímý marketing.
    - Internetový marketing.
    - Virální marketing.
    - Sociálně odpovědný marketing.
    - Marketingový informační systém.
Literature
  • Marketing obecně. info
  • Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
  • Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0513-3. info
  • Jakubíková, D.: Strategický marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2690-8. info
  • Specifická témata z marketingu. info
  • Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
  • Chlebovský, V.: CRM Řízení vztahů se zákazníky. Brno: Computer Press. ISBN: 80-251-0798-1. info
  • Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
  • Keller, K. L.: Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1481-3. info
  • Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
  • Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
  • Blažková, M.: Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1535-3. info
  • Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
  • Reklama, Public relations, Direkt marketing ad... info
  • Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
  • Vysekalová, J., Mikeš, J.: Reklama - Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2001-2. info
  • Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
  • Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
  • Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
  • Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
  • Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
  • Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
  • Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • Internetové odkazy. info
  • www.marketingovenoviny.cz. info
  • www.intuitivnimarketing.cz. info
  • www.m-journal.cz. info
  • www.mam.ihned.cz. info
Teaching methods (in Czech)
Přednášky a samostudium dle doporučených pramenů.
Zpracování seminární práce (zimní semestr) a marketingového plánu fiktivního projektu (letní semestr).
Pravidelná výuka:
- Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
- Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet, jehož udělení je podmíněno:
- 80% účastí v hodinách,
- zpracováním průběžných seminárních úkolů,
- zpracováním seminární práce/marketingového plánu fiktivního projektu,
- úspěšným absolvováním písemného testu.

Celkové hodnocení dle ECTS stupnice bude vypočteno dle níže uvedeného vzorce, jehož základ tvoří:
- hodnocení průběžných seminárních úkolů (H1)
- hodnocení testu (H2)
- hodnocení seminární práce/marketingového plánu fiktivního projektu (H3)
[(H1 x k1) + (H2 x k2) + (H3 x k3)] / 6
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 2 z 4.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D60292z