D30498Bz PC Graphics

Theatre Faculty
Winter 2013
Extent and Intensity
0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Tomáš Gruna (lecturer)
Guaranteed by
Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Základy práce s médii a na PC
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základy zpracování rastové a vektorové grafiky v komerčním softwaru a to jak v rovině odboré, teoretické, tak také praktické a autorské. V průběhu cvičení jsou posluchači seznámeni s problematikou předtiskové příprav dokumentů. Studenti mají prostor pro volnou tvorbu.

Odborné znalosti: Absolventi prokazují kvalifikované znalosti při zpracování rastrové a vektorové grafiky. Nabytím komplexních znalostí DTP, umí připravit grafický produkt pro tisk. Jsou připraveni osvojené poznatky originálně užívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení i emočního zaujetí ve prospěch uměleckého tvaru a prokazují zřetelnou úroveň umělecké, odborné i osobnostní zralosti. Dovednosti: Absolventi jsou schopni samostatné CG (Computer grafics) tvorby, a jsou schopni řešit komplexní praktický nebo teoretický problém a řešit jej tvůrčím způsobem s využitím vybraných metod a nabytých postupů. Dovedou vytvořit původní umělecké dílo jako je plakát, program či prezentace. Absolventi hledají originální řešení v umělecky CG tvorbě. Způsobilosti: V umělecké tvorbě a odborné reflexi vykazují určitý stupeň zralosti a profesionality odpovídající danému stupni poznání. Vyhledávají, vyhodnocují, rozvíjejí a interpretují nové poznatky a postupy, integrují vědomosti z různých oborů do originálních autorských CG děl.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah:
    • zpracování grafických návrhů digitálních děl
    • zpracování a úprava fotografií za pomoci komerčního grafického editoru
    • zpracování digitálních děl a předtisková příprava
    • dle schopností studentů - základní či prohloubení znalosti ve volně šiřitelném 3D programu
Literature
  • Adobe Photoshop CS3, Computer Press, ISBN: 978-80-251-1845-0. info
  • Adobe Illustrator CS3 , Computer Press, CS3,ISBN:978-80-251-2036-1. info
  • Velká kniha digitální grafiky a designu Computer Press, a.s. 2009. info
  • Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka (přednáška/ seminář/cvičení/ projekt/ konzultace):
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr
Zápočet na základě docházky, praktického zpracování zadané práce a vlastní tvorby

* Letní semestr
Zápočet na základě docházky, praktického zpracování zadané práce a vlastní tvorby
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D30498Bz