D30498Bz Grafika na PC

Divadelní fakulta
zima 2013
Rozsah
0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
Garance
Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Základy práce s médii a na PC
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základy zpracování rastové a vektorové grafiky v komerčním softwaru a to jak v rovině odboré, teoretické, tak také praktické a autorské. V průběhu cvičení jsou posluchači seznámeni s problematikou předtiskové příprav dokumentů. Studenti mají prostor pro volnou tvorbu.

Odborné znalosti: Absolventi prokazují kvalifikované znalosti při zpracování rastrové a vektorové grafiky. Nabytím komplexních znalostí DTP, umí připravit grafický produkt pro tisk. Jsou připraveni osvojené poznatky originálně užívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení i emočního zaujetí ve prospěch uměleckého tvaru a prokazují zřetelnou úroveň umělecké, odborné i osobnostní zralosti. Dovednosti: Absolventi jsou schopni samostatné CG (Computer grafics) tvorby, a jsou schopni řešit komplexní praktický nebo teoretický problém a řešit jej tvůrčím způsobem s využitím vybraných metod a nabytých postupů. Dovedou vytvořit původní umělecké dílo jako je plakát, program či prezentace. Absolventi hledají originální řešení v umělecky CG tvorbě. Způsobilosti: V umělecké tvorbě a odborné reflexi vykazují určitý stupeň zralosti a profesionality odpovídající danému stupni poznání. Vyhledávají, vyhodnocují, rozvíjejí a interpretují nové poznatky a postupy, integrují vědomosti z různých oborů do originálních autorských CG děl.
Osnova
  • Obsah:
    • zpracování grafických návrhů digitálních děl
    • zpracování a úprava fotografií za pomoci komerčního grafického editoru
    • zpracování digitálních děl a předtisková příprava
    • dle schopností studentů - základní či prohloubení znalosti ve volně šiřitelném 3D programu
Literatura
  • Adobe Photoshop CS3, Computer Press, ISBN: 978-80-251-1845-0. info
  • Adobe Illustrator CS3 , Computer Press, CS3,ISBN:978-80-251-2036-1. info
  • Velká kniha digitální grafiky a designu Computer Press, a.s. 2009. info
  • Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
Výukové metody
* Pravidelná výuka (přednáška/ seminář/cvičení/ projekt/ konzultace):
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Zápočet na základě docházky, praktického zpracování zadané práce a vlastní tvorby

* Letní semestr
Zápočet na základě docházky, praktického zpracování zadané práce a vlastní tvorby

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2013/D30498Bz