DIFA:DRTLX07 Současná televizní tvorba - Informace o předmětu
DRTLX07 Současná televizní tvorba
Divadelní fakultaléto 2025
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
MgA. Bc. Markéta Sára Valnohová (přednášející) - Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DRTZX07 Současná televizní tvorba )
základní orientace v české a světové televizní tvorbě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, Dra_Tvo:B)
- Cíle předmětu
- Student získá přehled o aktuální tvorbě především veřejnoprávních televizí. Dokáže podrobně dramaturgicky analyzovat přednosti a slabiny vybraných pořadů. Je schopen navrhnout konstruktivní řešení. Sám vytvoří námět a pilotní scénář televizního cyklu.
- Výstupy z učení
- Student je schopen vyjmenovat a popsat vybrané cyklické a solitérní televizní pořady. Dokáže srovnat české a zahraniční formáty. Je schopen dramaturgicky pojmenovat přednosti a nedostatky vybraného díla. Dokáže navrhnout dramaturgické řešení vývoje cyklického pořadu. Je schopen vytvořit scénář pilotního dílu televizního pořadu dle programového zadání.
- Osnova
- Dramaturgické zkoumání programových schémat širokého spektra televizních kanálů, včetně hlediska potenciálního uplatnění námětů a scénářů televizních cyklů, vznikajících v rámci semináře. Systematická práce na vytvoření kvalitního námětu a pilotního scénáře audiovizuálního cyklického pořadu, odpovídajícího profesionálním parametrům. Součástí výuky je komunikace s dramaturgy a programovými pracovníky televizí, konfrontace tvůrčího záměru s reálnými požadavky a nároky televizních produkcí.
- Dramaturgické zkoumání programových schémat širokého spektra televizních kanálů, včetně hlediska potenciálního uplatnění námětů a scénářů televizních cyklů, vznikajících v rámci semináře. Systematická práce na vytvoření kvalitního námětu a pilotního scénáře audiovizuálního cyklického pořadu, odpovídajícího profesionálním parametrům. Součástí výuky je komunikace s dramaturgy a programovými pracovníky televizí, konfrontace tvůrčího záměru s reálnými požadavky a nároky televizních produkcí.
- Literatura
- Bourdieu P.: O televizi, Doplněk, Brno 2002. info
- Jason MITTELL: Genre and Television. Routledge 2004. info
- Jerry MANDER: Čtyři důvody pro zrušení televize.Doplněk.2000. info
- John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
- Mark JANCOVICH ed.: Quality Popular Television. British Film Institute 2003. info
- Tony Verna: Global television. How to create effective television for the future.Focal Press. London. Boston. 1993. info
- Jeremy Orlebar: Kniha o televizi, AMU v Praze. 2012. ISBN 978-80-7331-246-6
- JOHNSTON, Carla B. International television co-production: from access to success. Boston: Focal Press, 1992, 108 s. ISBN 0-240-80110-5. info
- Výukové metody
- Forma výuky: Seminář
Metody výuky: Kritické myšlení,dramaturgická analýza, interpretace,samostatná scenáristická a dramaturgická práce studentů, diskuzní metody, brainstorming.
Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2 - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet na základě docházky, písemných analýz pořadů, pilotního scénáře jednoho dílu televizního cyklu dle vlastního námětu.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2025/DRTLX07