DIFA:DMBL308 Modern dance - Course Information
DMBL308 Modern dance
Theatre FacultySummer 2025
- Extent and Intensity
- 0/4/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Linda Caridad Fernandez Saez (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Movement Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Movement Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu Moderní tanec I a II, znalost taneční terminologie, široké pohybové dovednosti a znalosti.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Musical Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu Modení tanec III je završit práci na vzdělávání studentů prostřednictvím vybraných tanečních technik. Studenti se budou pohybovat ve výkonnostní oblasti advanced a budou se dále věnovat technickému rozvoji interpretačních schopností, ale také emočnímu, budou se zabývat metodikou, použitím a využitím technické výbavy v interpretaci choreografie, v práci s tématem, s partnerem atd. V technice José Limóna se budou zabývat náročnými technickými cvičeními i variacemi na pomezí choreografie, dokonalým využitím hudebního podkladu, prací s dechem, prostorem,emocemi atd. Cvičné choreografie budou více akcentovat práci ve skupině, práci s partnerem a v neposlední řadě i práci s interpretací písně v tanci. Vzhledem k velkému objemu učebního materiálu je tento předmět koncipován jako dvousemestrální.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student zvládá trénink techniky Lestera Hortona i José limóna na výkonnostním stupni advanced; je schopen sám tvořit krátké variace dle přesného zadání; je schopen interpretovat komplikované variace s důrazem nejen na technickou, ale i na emoční a obsahovou stránku projevu; je obeznámen a pochopil strukturu vzdělávání tanečního interpreta prostřednictvím vybraných technik moderního tance; dokáže propojovat informace z jednotlivých tanečních technik do jedinečné originální interpretace; je připraven na pohybovou spolupráci s různými typy choreografů a na interpretaci rozdílných tanečních a pohybových žánrů
- Syllabus (in Czech)
- WarmUp
- Falls
- Turns
- Elevations
- Choreografie
- Warm Up Limon
- I. variace
- Brush Limon
- Choreografie
- Literature
- recommended literature
- PERCES, Marjorie B, Ana Marie FORSYTHE, Cheryl BELL and David STRNAD. Taneční technika Lestera Hortona. Vydání první. 2017, 330 pp. ISBN 978-80-7460-112-5. info
- STRNAD, David. Metoda taneční výchovy technikou Lestera Hortona (Method of dance education by Lester Horton's technique). Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2015, 172 pp. ISBN 978-80-7460-078-4. info
- Teaching methods (in Czech)
- Taneční trénink
- Assessment methods (in Czech)
- Ověřování výsledků je realizováno zápočtovým tréninkem před pedagogy vlastního i ostatních ateliérů muzikálového herectví a dalších pedagogů a veřejností. Na základě práce v celém semestru a tohoto tréninku je student ohodnocen známkou. Docházka 30%, výkonnost 40%, aktivní účast ve výuce 30%
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2025, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2025/DMBL308