DIFA:DJTLX02 Samostatný scénický projekt – - Informace o předmětu
DJTLX02 Samostatný scénický projekt – modulární výuka
Divadelní fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/0/13. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 16:15–17:45 104, Út 14:30–16:00 104
- Předpoklady
- Student je úspěšně zapsán do prvního ročníku studia.
Úspěšné absolvování 1. nebo 2. ročníku studia. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- První ročník bakalářského stupně:
Cílem je prověřit technologické schopnosti a dovednost studenta při zapojení se do uměleckého tvůrčího týmu. Student se postupně zapojuje do chodu tvůrčích týmu na DF JAMU, učí se komunikovat s ostatními uměleckými profesemi a postupně začíná implementovat a ověřovat znalosti nabyté v teoretické části studia.
Druhý a třetí ročník bakalářského stupně:
Cílem je prověřit technologické dovednost studenta při práci v tvůrčím týmu na náročnějším projektu. Student se stává součástí tvůrčího týmu a v rámci projektů vstupuje i do složitějších vazeb.
Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- aplikovat znalosti získané v předmětech teoretického základu oboru a v praktickýcvh předmětech oboru;
- ověřit schopnost samostatně pracovat a technologicky zajistit a odbavit projekt;
- ověřit a prohloubit teoretické znalosti v praktickém projektu;
- ověřit si schopnost práce v tvůrčích uměleckých týmech různých velikostí; - Osnova
- Popis činností studenta v rámci projektu:
- - během prvního týdne semestru dojde k přidělení jednotlivých projektů studentům na základě jejich preferencí, harmonogram realizace projektu se liší dle typu zvoleného projektu;
- - je členem uměleckého tvůrčího týmu, technologem projektu (pod supervizí pedagogů ADPaJT) a plně uplatňuje své znalosti a dovednosti v oblasti světla, zvuku či stavby;
- - zpracuje technickou dokumentaci (včetně záznamu v IS JAMU – Školní díla);
- - zajišťuje všechny technické potřeby projektu, ale tak, aby projekt proběhl v zájmu DF JAMU, tzn. bez narušení jejích provozních a rozpočtových pravidel, a aby nedošlo k narušení výuky zúčastněných studentů;
- - konzultuje projekt s pedagogem předmětu a odbornými pedagogy a řídí se instrukcemi a pokyny, které jsou uvedeny ve studijních materiálech předmětu.
- Při realizaci projektu se řídí pravidly stanovenými v dokumentu Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU.
- Literatura
- Veškerá literatura všech absolvovaných předmětů
- Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU(specializace Jevištní technologie)
- Vnitřní předpisy DF JAMU a JAMU, stejně tak jako organizační a provozní řády a vnitřní normy Studia Marta a Divadla na Orlí
- Výukové metody
- Předmět je realizován formou samostatné práce studentů.
Rozdělení projektů probíhá na začátku každého semestru a je konzultováno s pedagogem předmětu, který zároveň v průběhu roku v rámci individuálních konzultací řeší postup studenta při realizaci projektu.
Všichni studenti se jednou za 14 dní zúčastní koordinačního semináře s pedagogem předmětu. - Metody hodnocení
- Studentům všech ročníků jsou realizované samostatné produkce započteny na základě:
- zhodnocení jeho práce v tvůrčím týmu a dodržení postupu práce na projektu;
- konzultace a projednání záměru tvůrčího projektu s pedagogem předmětu (včetně schválení technické dokumentace);
- odevzdání stručného zhodnocení vlastní práce na projektu (minimálně 1 normostrana) do příslušné Odevzdávárny a finalizace záznamu školního díla v aplikaci IS "Školní díla".
- hodnocení splnění povinností jevištního technologa, jež jsou stanoveny dokumentem Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (specializace Jevištní technologie), hodnocení provádí pedagog předmětu,
Způsob hodnocení projektu:
Za každý první realizovaný samostatný scénický projekt student obdrží na základě zápočtu 1 kredit. V případě, že během semestru realizuje větší počet samostatných scénických projektů, je mu za každý další započten 1 kredit. - Navazující předměty
- DDMLY10 Projekt III – scénická realizace a nazvučení inscenace a zvučení repríz
- DDMZY10 Projekt III – scénická realizace a nazvučení inscenace a zvučení repríz
- DJTL303 Projekt I – scénická realizace a stavba (inscenace nebo ENCOUNTER)
- DJTL304 Projekt II – scénická realizace a nasvícení inscenace a svícení repríz
- DJTZ303 Projekt I – scénická realizace a stavba (inscenace nebo ENCOUNTER)
- DJTZ304 Projekt II – scénická realizace a nasvícení inscenace a svícení repríz
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2024/DJTLX02