DJTLX02 Samostatný scénický projekt – modulární výuka

Divadelní fakulta
léto 2022
Rozsah
0/0/13. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Po 16:15–17:45 104, Út 14:30–16:00 104
Předpoklady
Student je úspěšně zapsán do prvního ročníku studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
První ročník bakalářského stupně:
Cílem je prověřit technologické schopnosti a dovednost studenta při zapojení se do uměleckého tvůrčího týmu. Student se postupně zapojuje do chodu tvůrčích týmu na DF JAMU, učí se komunikovat s ostatními uměleckými profesemi a postupně začíná implementovat a ověřovat znalosti nabyté v teoretické části studia.

Druhý a třetí ročník bakalářského stupně:
Cílem je prověřit technologické dovednost studenta při práci v tvůrčím týmu na náročnějším projektu. Student se stává součástí tvůrčího týmu a v rámci projektů vstupuje i do složitějších vazeb.
Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- aplikovat znalosti získané v předmětech teoretického základu oboru a v praktickýcvh předmětech oboru;
- ověřit schopnost samostatně pracovat a technologicky zajistit a odbavit projekt.
Osnova
  • Popis činností studenta v rámci projektu:
  • - během prvního týdne semestru dojde k přidělení jednotlivých projektů studentům na základě jejich preferencí, harmonogram realizace projektu se liší dle typu zvoleného projektu;
  • - je členem uměleckého tvůrčího týmu, technologem projektu (pod supervizí pedagogů ADPaJT) a plně uplatňuje své znalosti a dovednosti v oblasti světla, zvuku či stavby;
  • - zpracuje technickou dokumentaci (včetně záznamu v IS JAMU – Školní díla);
  • - zajišťuje všechny technické potřeby projektu, ale tak, aby projekt proběhl v zájmu DF JAMU, tzn. bez narušení jejích provozních a rozpočtových pravidel, a aby nedošlo k narušení výuky zúčastněných studentů;
  • - konzultuje projekt s pedagogem předmětu a odbornými pedagogy a řídí se instrukcemi a pokyny, které jsou uvedeny ve studijních materiálech předmětu.
  • Při realizaci projektu se řídí pravidly stanovenými v dokumentu Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU.
Literatura
  • Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU(specializace Jevištní technologie)
  • Vnitřní předpisy DF JAMU a JAMU, stejně tak jako organizační a provozní řády a vnitřní normy Studia Marta a Divadla na Orlí
  • Veškerá literatura všech absolvovaných předmětů
Výukové metody
Předmět je realizován formou samostatné práce studentů.
Rozdělení projektů probíhá na začátku každého semestru a je konzultováno s pedagogem předmětu, který zároveň v průběhu roku v rámci individuálních konzultací řeší postup studenta při realizaci projektu.
Všichni studenti se jednou za 14 dní zúčastní koordinačního semináře s pedagogem předmětu.
Metody hodnocení
Studentům všech ročníků jsou realizované samostatné produkce započteny na základě:
- zhodnocení jeho práce v tvůrčím týmu a dodržení postupu práce na projektu;
- konzultace a projednání záměru tvůrčího projektu s pedagogem předmětu (včetně schválení technické dokumentace);
- odevzdání stručného zhodnocení vlastní práce na projektu (minimálně 1 normostrana) do příslušné Odevzdávárny a finalizace záznamu školního díla v aplikaci IS "Školní díla".
- hodnocení splnění povinností jevištního technologa, jež jsou stanoveny dokumentem Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (specializace Jevištní technologie), hodnocení provádí pedagog předmětu,
Způsob hodnocení projektu:
Za každý první realizovaný samostatný scénický projekt student obdrží na základě zápočtu 1 kredit. V případě, že během semestru realizuje větší počet samostatných scénických projektů, je mu za každý další započten 1 kredit.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2023, léto 2024.