DIFA:DDML417 Kulturní a kreativní průmysly - Informace o předmětu
DDML417 Kulturní a kreativní průmysly – mapování, plánování, urbánní rozvoj
Divadelní fakultaléto 2024
- Rozsah
- 1/1/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Zdenka Hubáček Kujová (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Čt 15. 2. 10:00–16:00 106, Čt 16. 5. 10:00–16:00 106
- Předpoklady
- Absolvování bakalářského stupně studia Divadelní produkce (dříve Divadelního manažerství a Jevištní technologie) či obdobného typu studijního programu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na Producenství (program DIFA, N-DRAUM)
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:N)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na Základní teorie a produkce v KKP, rozšiřuje a prohlubuje znalosti o konceptu kulturních a kreativních průmyslů. Znalosti atributů kreativních měst jsou nezbytné pro chápání umění, kultury, kreativity v rozvoji města předpokladem pro producentskou činnost manažerů v kultuře a kreativních odvětvích.
Cíle předmětu:
- Uvést studenty do problematiky mapování a analyzování kreativních odvětví na základě NACE a certifikované metodiky IU.
- Prakticky se seznámit se zdroji dat pro analyzování kreativních průmyslů v ČR a samostatně provést analýzu vývoje KKP v Brně.
- Prostudovat téma vlivu kreativních průmyslů na rozvoj měst a na konkrétním příkladu analyzovat aktuální stav a budoucí vývoj.
- Na základě analýzy navrhnout opatření, nástroje podpory kreativních průmyslů a plán pro dané město.
- Informovat se o trendech a novinkách v teorii kreativních průmyslů. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- realizovat mapování prostředí v rámci kreativních průmyslů
- orientovat se v problematice krativních průmyslů
- analyzovat poznatky z analýz kreativních průmyslů - Osnova
- - Kreativní průmysly v ČR – satelitní účet kultury, mapování IDU
- - Kreativní průmysly v EU a ostatních zemích – přístupy v mapování a analýze
- - Kreativní trident, kreativní index, nový kreativní index
- - Nástroje podpory kreativních průmyslů
- - Revitalizace brownfields tažené kulturou
- - Budoucnost kreativních průmyslů a kreativních měst
- Literatura
- doporučená literatura
- ŽÁKOVÁ, Eva a A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 s. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
- CIKÁNEK, M. Kreativní průmysly – příležitost pro novou ekonomiku. Praha: Divadelní ústav, 2009, 86 s. ISBN 978-80-7008-231-7. info
- THROSBY, D. Economics and Culture. 2004. vyd. Cambridge Univerzity Press, 2004. ISBN 978-0-521-58639-9. info
- HOWKINS, J. The Creative Economy: How People Make Money from Ideas. 2002. vyd. Penguin Books, 2002, 263 s. ISBN 978-0-14-028794-3. info
- FLORIDA, Richard. The Rise Of The Creative Class. United States: Basic Books, 2002, 434 s. ISBN 978-0-465-02477-3. URL info
- Výukové metody
- Kombinace semináře a cvičení.
Samostudium dle doporučených pramenů.
Exkurze do Kanceláře strategie města Brna, Kanceláře architekta města Brna. - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet, jehož udělení je podmíněno:
• 80% aktivní účastí v hodinách, 100% účastí na exkurzích/cvičení,
• zpracováním prezentace a zápisků k četbě,
• zpracováním dat mapování KKP ve vybraném městě a prezentace.
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2024/DDML417