DIFA:DMAL201 Acting work - Course Information
DMAL201 Acting work
Theatre FacultySummer 2023
- Extent and Intensity
- 0/12/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Andrea Buršová, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
Mgr. Zuzana Holbeinová, DiS. (lecturer)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Mgr. Petr Štěpán (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %) - Timetable of Seminar Groups
- DMAL201/CH: Mon 16:15–17:45 302, Mon 18:00–19:30 302, Thu 14:30–16:00 302, Thu 16:15–17:45 302, Fri 14:30–16:00 302, Fri 16:15–17:45 302, A. Buršová, I. Dostálek
DMAL201/MH: Mon 14:30–16:00 132, Mon 16:15–17:45 SAL, Wed 14:30–16:00 132, Wed 16:15–17:45 132, Thu 14:30–16:00 SAL, Thu 16:15–17:45 SAL, M. Ondra, P. Štěpán - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Musical Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Musical Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- • Rozvíjení cílů předchozího semestru na poli dalších žánrů a stylů
• Budování ansámblové kvality jevištní tvorby
• Tvorba dramatické postavy v jejím vývoji (dramatický oblouk)
• Kultivace individuálního hereckého vkusu
• Prohlubování kondice samostatné přípravy mimo hodin s pedagogem
• Setkávání s divákem jako nositelem impulsů - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvořit dramatickou postavu
• uplatnit dosavadní nabyté herecké dovednosti v odlišných žánrech a stylech
• kolektivní jevištní spolupráce
• samostatné přípravy na divadelní zkoušku
• počítat s divákovou přítomností jako tvůrčím elementem jevištního uměleckého díla - Syllabus (in Czech)
- Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
- Specializace Činoherní herectví
- Ateliér doc. Bergmana
- Oblouk vývoje postavy v psychologicko realistickém žánru (A.P.Čechov), „protiúkol“, zjemňování stylizačních prostředků. Řídící úkol - Psychologické gesto – Cíl (tedy: Stanislavský – M.Čechov – Donnellan) – seznamování s kompozičními postupy. Etuda v analýze jednáním.
- Ateliér doc. Riegera
- Práce na úryvku z klasické dramatické literatury za účelem:
- • seznámení se s požadavky specifického divadelního žánru
- • ovládnutí nároků konkrétního hereckého stylu
- • seznámení se s principy kompozice postavy
- • rozvíjení dalších složek herecké tvorby
- Ateilér doc. Smilkové
- • psychologická motivace postavy
- • metaforická motivace postavy
- • herecký trénink
- Ateliér doc. Dostálka
- - další možnosti rozvoje herecké kreativity i herecké techniky
- - herecká technika nikoli jako překážka imaginace, ale jako prostředek její vizualizace do intenzivního výrazu
- - transpozice sebe sama ve prospěch potřeb konkrétní inscenace
- Specializace Muzikálové herectví
- doc. Talpová
- K.J.Erben Kytice Z. Fibich melodramy Práce na Vodníkovi jako básni, dramatickém textu, textu písňovém, melodramu, tanečním ztvárnění scénické hudby. Text jako inspirace pro různé druhy uměleckého vyjádření.
- Mgr. Štěpán
- 1) Sólová improvizace
- 2) Improvizace ve dvojici
- 3) Hromadná improvizace
- 4) Jednání slovem
- 5) Dialog v různých typech komedií
- 6) Ročníková "zkušební" inscenace
- MgA. Zetel
- • partnerské etudy mimoslovní a dialogické
- • sólové etudy s koncentrací na hudebně dramatickou syntézu
- Specializace Fyzické divadlo
- Věnujeme se Clowningu a komickým žánrům. Důraz je kladen hlavně na tvorbu klaunské/osobní postavy, jeho setkaní s dívkami a jeho výstup v dané komické situaci nebo komicky brané situaci, sám a ve skupině. Ve spolupráci s pedagogem z předmětu „Multimediální tvorba“ se věnujeme stavbě gagu. Dále se věnujeme významu této postavy ve společnosti a v dané reálné společenské situaci.
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2023, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2023/DMAL201