DTDL400 Taneční a pohybová výchova I

Divadelní fakulta
léto 2022
Rozsah
7.5/5/77. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Ne 24. 10. 9:00–13:00 106, 9:00–13:00 3, So 27. 11. 9:00–13:00 106, 9:00–13:00 3
Předpoklady
EVER ( DTDZ400 Taneční a pohybová výchova I )
úspěšné složení přijímací zkoušky do magisterského stupně studia TaPDaV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tanec propojený s lidskými emocemi, to je hlavním motem tohoto předmětu, který se věnuje rozvoji přirozené lidské schopnosti vyjadřovat se pohybem, sociálním hodnotám tance. Zabývá se tancem jako nedoceněnou výchovnou možností, terapeutickou hodnotou tance, možností využit taneční a pohybovou výchovu jako prevenci kriminality mládeže. Dalším úkolem předmětu je ukázat studentům nový pohled na taneční obor a podpořit snahu o hlubší a citlivější chápání kulturního pohledu na svět. podchycuje schopnost pohybové a taneční výchovy harmonizovat fyzický a duševní vývoj dítěte. kategorizuje klíčové kompetence zejména sociální a personální, komunikativní na občanské a směřuje k dosahování cílů u dětí v základním či středním stupni vzdělání. - navazujícím stupni studia TaPDaV jsou studenti vedeni k tomu, aby ve svých žácích pěstovali smysl pro kreativní pohyb - důraz je kladen na kreativní tanec - tvořivou taneční výchovu - emocionální přístup k tanečnímu umění - důraz je kladen na individuální přístup k výuce kolektivu
Výstupy z učení
student prokazuje schopnost prostřednictvím pohybové a taneční výchovy harmonizovat fyzický a duševní vývoj dítěte. - student ovládá kategorizaci klíčových kompetencí zejména sociální a personální, komunikativní na občanské. - student ovládá postupy směřující k dosahování cílů u dětí v základním či středním stupni vzdělání. - dokáže definovat a použít ve své praxi kreativní tanec - ovládá principy tvořivé taneční výchovy - student rozumí pojmu-emocionální přístup k tanečnímu umění - student zvládá individuální přístup k výuce kolektivu
Osnova
  • 1. Tvořivá taneční výchova 2. rytmická a taneční cvičení 3. využití taneční techniky v kreativním tanci 4. principy pohybu jednotlivých částí těla 5. výběr a využití hudby (živý doprovod versus doprovod reprodukovaný) 6. technika pohybu,( tanečního kroku, chůze, běhu skoku atd.) 7 .analýza pohybu jednotlivých částí těla 8. pohyb pod určitou představou 9. osobnost pedagoga tance 10. stavba vyučovací jednotky 11. dlouhodobější cíle výuky tance s ohledem na stadium vývoje svěřeného žáka či studenta a jeho další profesní směřování.
Literatura
    povinná literatura
  • Kreativní pohyb a tanec Helen Payneová Portál 1999 ISBN 80-7178-213-0
  • Marta Poláková Dynamické tělo 12991/1
  • Tanec a hudba Libuše Kurková SPN 1987
    doporučená literatura
  • Základní kniha relaxačních technik Paul Wilson 1995 978-80-7309-922-0
  • Pohybová výchova Petr Šmolík a kolektiv MF 1985
Výukové metody
přednáška cvičení diskusní metody
Metody hodnocení
seminární práce prezentace vlastního pedagogického přístupu
Informace učitele
https://is.jamu.cz/auth/do/difa/2261478/tanecni_a_pohybove_divadlo_a_vychova/
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2017, léto 2019.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2022/DTDL400