DSCLX02 Artproject - dramaturgie scénografie

Theatre Faculty
Summer 2022
Extent and Intensity
24/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Kateřina Bláhová (lecturer)
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer)
doc. Mgr. Jan Štěpánek (lecturer)
prof. Mgr. Ján Zavarský (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %)
Prerequisites (in Czech)
Orientace v současném výtvarném umění. Umělecká připravenost a angažovanost. Schopnost individuálního přístupu a týmové spolupráce. Entuziasmus, kreativita a zodpovědnost.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vytvoření platformy pro autorský umělecký projekt spojující koncepty studentů za účelem veřejné reprezentace atelieru v prostorách atelieru,Divadla Marta, Divadla na Orlí nebo a především v jiných alternativních prostorách a veřejných akcích.

Cílem je: - vytvořit původní autorské umělecké dílo (např. výstava, koncert, přehlídka,koncert,workshop, performance, instalace, event, atd.) - koncipovat vlastní umělecký výkon, ale také vést skupinu v procesu umělecké tvorby, flexibilně přizpůsobovat dramaturgicko-režijní koncepci, technologické řešení, realizaci včetně produkce a postprodukce možnostem, podmínkám, uměleckému záměru, tak i konkrétní situaci - nést důsledky vlastní umělecké tvorby od společenských, přes ekonomické až po sociální, politické a autorskoprávní souvislosti - prezentace originálního uměleckého výkonu vlastního nebo celého týmu na veřejnosti a to i na mezinárodním fóru a je připravenost pro plnou zodpovědnost za práci vlastní či celé skupiny
Learning outcomes (in Czech)
orientuje se v současném výtvarném umění je schopen vytvořit volné umělecké dílo dokáže zorganizovat a koordinovat výstavu je schopen vlastní nebo týmové veřejné prezentace dokáže se podílet na vzniku představení,koncertu, kurátorského projektu, instalace, eventu, site specific projektu, performance, environment projektu, přehlídky oděvu, módního designu, videomappingu, videoart prezentace atd.
Syllabus (in Czech)
  • Ateliérový projekt pro bakalářský I. - III. a magisterský I. - II. ročník rozvíjí talentové předpoklady a koncepční myšlení studentů v široké oblasti vizuálního umění. Projekt zahrnuje interpretaci volného uměleckého díla a východiska individuální tvorby studenta. Pedagog předmětu Art projekt je na BcA i MgA stupni současně vedoucím pedagogem ročníku.

    Samostatný a svobodný autorský projekt studenta, veřejně prezentovaný v divadelním studiu nebo alternativním veřejném prostoru.
    Studenti mají k dispozici limitované finanční prostředky a prostor k vytvoření volně komponovaného sledu prezentací, které vychází z jejich osobitého vidění světa a jejich současného stupně profesních znalostí a širokého uměleckého záběru napříč vizuálním a uměním.
    Na přípravě projektů studenti pracují samostatně, s případnými průběžnými konzultacemi a korekcemi pedagoga,nebo vedoucím lektorem workshopů, které jsou podpůrnými k liniím a strukturám projektů v systému pětiletého studia.
Literature
  • Erika Fischer-Lichte: Ästhetik des Performativen. Frankfurt: edition suhrkamp 2004. ISBN 3-518-12373-4 (in German)
  • Goldberg, Roselee (1998) Performance: Live Art Since 1960. Harry N. Abrams, NY NY. ISBN 978-0-8109-4360-5
  • Carr, C. (1993) On Edge: Performance at the End of the Twentieth Century. Wesleyan University Press. ISBN 0-8195-5267-4, ISBN 0-8195-6269-6
  • Happy Materials. MATERIOLOGY. Praha:Materio, 2012,2013, 2014 (ISBN 9788026005384) Firemní katalogy a vzorníky napříč průmyslovým spektrem
  • Thomas Dreher: Performance Art nach 1945. Aktionstheater und Intermedia. München: Wilhelm Fink 2001. ISBN 3-7705-3452-2 (in German)
  • Jones, Amelia and Heathfield, Adrian (eds.) (2012), Perform, Repeat, Record. Live Art in History. Intellect, Bristol. ISBN 978-1-84150-489-6
  • Carlson, Marvin (1996) Performance: A Critical Introduction. London and New York: Routledge. ISBN 0-415-13702-0, ISBN 0-415-13703-9
  • Gómez-Peña, Guillermo (2005) Ethno-techno: Writings on performance, activism and pedagogy. Routledge, London. ISBN 0-415-36248-2
Teaching methods (in Czech)
Metody výuky:
projekt
dílna

Formy výuky:
projektová výuka

* Celkový počet hodin kontaktní výuky včetně konzultací: 1 týden
* Celkový počet hodin samostatné práce studenta: 1O dní
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě účasti na projektu
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 1 týden.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2022, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2022/DSCLX02