DIFA:DSCLX02 Dny scénografie / PQ - Course Information
DSCLX02 Dny scénografie / PQ
Theatre FacultySummer 2015
- Extent and Intensity
- 0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- prof. Mgr. Ján Zavarský
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, B-DRAUM)
- Stage Design (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Vytvoření expozice reprezentující Atelier scénografie a Atelier světelného designu DIFA JAMU na PQ'15. Základní téma vymezují definice PQ'15: SdílenýProstor, Neviditelná scénografie, Hudba-počasí-politika, na které studenti reagují. Koncepci řeší studenti týmově v rovině ideové, vizuální, prostorové, technologické a technické, dramaturgicko režijní až po realizaci expozice. Vznikne aktivní expozice – ve formě instalací, kostýmních realizací a akcí, které budou v průběhu PQ'15 reprezentovat uměleckou tvorbu studentů a současně kooperovat v rámci České expozice se sousedící expozicí DAMU, při zachování tvůrčích specifik brněnské školy.Realizace expozice vznikne za spolupráce Atelieru manažerství, scénografie a světelného designu.
- Syllabus (in Czech)
- - Přípravná fáze : shrnutí dovedností a znalostí, získaných minulých semestrech – výuka scénografie, kostýmní tvorby a 13 uměleckých dílen projektu ESF Kostým ve výtvarném umění, předcházejících PQ'15. Studenti se zaměří nejen na hledání zásadního tématu, které bude prezentovat jejich aktuální vztah ke klíčovým slovům PQ'15 a prezentovat jejich současnou úroveň znalostí a dovedností v oboru, ale i reflektovat vztah obou českých divadelních škol, se snahou o změnu klimatu ve prospěch společného díla, komunikativně rozžitého společného prostoru. - Kontinuální proces: setkání se studenty DAMU ve vzniklém dialogu se vytyčí možnosti společné tvorby. V případě nepropojení expozic společnou ideově rezonující instalací, budou studenti obou škol svá témata rozvíjet samostatně, s ohledem na dvojdomost expozice. Proces vzniku a realizace: - Studium prostorových a technických možností výstavního prostoru, pravidelné celoatelierové diskuse, následný výběr projektu a realizačního týmu. - Simulace a stavba expozice v pronajatém prostoru v Brně - Přenesení expozice do Kafkova domu v Praze a nainstalována k 17.6. 2015. - Realizace webových stránek atelieru scénografie
- Literature
- Schmelzová, Radoslava, ed. Divadlo v netradičním prostoru, performance a site specific: současné tendence: [úvodní publikace]. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2010. 249 s. ISBN 978-80-7331-184-1.
- Carr, C. (1993) On Edge: Performance at the End of the Twentieth
- Aronson, A. Pohled do propasti: eseje o scénografii. Divadelní ústav, Praha, 2007
- Century. Wesleyan University Press. ISBN 0-8195-5267-4, ISBN 0-8195-6269-6
- Erika Fischer-Lichte. Ästhetik des Performativen. Frankfurt: edition suhrkamp 2004. ISBN 3-518-12373-4 (in German)
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, konzultace, praktická výuka, realizace Výukové metody. Aplikace získaných znalostí v semináři, práce s materiálem, komunkace a spolupráce ve větším kolektivu, pratkická realizace konceptu.
- Assessment methods (in Czech)
- Účast na semináři, workshopu a realizaci práce - 50% Realizace díla v galerijním prostoru, účast na akcích v rámci prezentace JAMU na PQ'15 - 50%
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: 1 týden.
- Enrolment Statistics (Summer 2015, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2015/DSCLX02