DIFA:DMAL403 Magisterský absolventský výkon - Course Information
DMAL403 Magisterský absolventský výkon IV
Theatre FacultySummer 2022
- Extent and Intensity
- 0/240/0. 10 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %) - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Musical Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Musical Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Student vytvoří koncepci divadelního projektu a realizuje jej: přesné zadání je vytvořit celovečerní inscenaci ve spolupráci se studenty ateliérů scénografie, světelného designu, jevištní technologie, managementu a audiovizuální tvorby a divadla. Tento projekt se vyvíjí v rámci programu koncipovaného jako coaching.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude vést celý projekt, získá vlastní umělecké síly a zorientuje se v etapách tvůrčí práce, které mohou chronologicky následovat nebo se fázově střídat: moment vybírání inspirace, pojmenování tématu, komunikace se spolutvůrci, identifikace použitých prostředků, identifikace a pojmenování významů, které přináší nové prostředky, jimiž může být interpretace tématu posunuta jinam, než bylo původně zamýšleno, proces tvorby, sbírání materiálu a dramatické stavby.
- Syllabus (in Czech)
- Postupy realizace tohoto projektu se konají podle předem stanoveného kalendáře. Rámec práce se ale přizpůsobí specifikům projektu studenta (např. pouliční představení, vlastní dispozice scénické práce s médii, atd.) Během prvního měsíce semestru studenti začínají definovat svůj projekt z uměleckého a produkčního hlediska v rámci individuálních konzultací a v kolektivní diskuzi s pedagogy. Od listopadu studenti prezentují některé aspekty práce před pedagogy. V lednu následuje osm intenzivních dní coachingu, během kterých mají tvůrci k dispozici denně zkušebny, kde se setkávají s pedagogy/coachem, a večer prezentují etapy své práce na základě domluvy s coachem před kolektivem pedagogů ateliéru a osob, které si studenti přizvou k následné reflexi. Sedmý a osmý večer coachingu jsou všechny prezentace veřejné. Od února až do konce března, kdy bývají premiéry, studenti intenzivně zkouší a žádají podle svých potřeb o spolupráci coache a pedagogů. Každý týden provede coach minimálně jednu konzultaci. Všichni členové týmu včetně pedagoga – coache přitom usilují o kvalitu vzniklého „produktu” na takové úrovni, aby mohl být uveden na poli profesionálního divadla.
- Teaching methods (in Czech)
- Formy výuky: projekt Metody výuky: diskuzní metody, projektová výuka, samostatná práce studentů
- Assessment methods (in Czech)
- Součástí této práce je potřeba dopředu koncipovat projekt tak, aby spolupráce s dalšími umělci a produkčním týmem divadla měla podpůrnou funkci při procesu realizace. Produkční tým dbá na to, aby práce studenta byla natočena a zdokumentována. Student písemně reflektuje svoji tvorbu v části své diplomové práce. Premiéry inscenací jsou většinou uváděny v březnu, díky čemuž mají studenti dostatek času prezentovat svoji práci na jarních a letních festivalech.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: in blocks.
Note related to how often the course is taught: 6 týdnů.
Information on the extent and intensity of the course: 6 týdnů.
- Enrolment Statistics (Summer 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2022/DMAL403