DIFA:DMAL403 Magisterský absolventský výkon - Course Information
DMAL403 Magisterský absolventský výkon IV
Theatre FacultySummer 2024
- Extent and Intensity
- 0/240/0. 10 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Dalibor Buš (lecturer)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Roberta Legros Štěpánková (lecturer)
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D. (lecturer)
MgA. Šimon Peták (lecturer)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
MgA. Eva Ventrubová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Josef Morávek Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Josef Morávek Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %) - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Physical Theatre (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Musical Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Musical Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Student vytvoří koncepci divadelního projektu a realizuje jej: přesné zadání je vytvořit celovečerní inscenaci ve spolupráci se studenty ateliérů scénografie, světelného designu, jevištní technologie, managementu a audiovizuální tvorby a divadla. Tento projekt se vyvíjí v rámci programu koncipovaného jako coaching.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude vést celý projekt, získá vlastní umělecké síly a zorientuje se v etapách tvůrčí práce, které mohou chronologicky následovat nebo se fázově střídat: moment vybírání inspirace, pojmenování tématu, komunikace se spolutvůrci, identifikace použitých prostředků, identifikace a pojmenování významů, které přináší nové prostředky, jimiž může být interpretace tématu posunuta jinam, než bylo původně zamýšleno, proces tvorby, sbírání materiálu a dramatické stavby.
- Syllabus (in Czech)
- Postupy realizace tohoto projektu se konají podle předem stanoveného kalendáře. Rámec práce se ale přizpůsobí specifikům projektu studenta (např. pouliční představení, vlastní dispozice scénické práce s médii, atd.) Během prvního měsíce semestru studenti začínají definovat svůj projekt z uměleckého a produkčního hlediska v rámci individuálních konzultací a v kolektivní diskuzi s pedagogy. Od listopadu studenti prezentují některé aspekty práce před pedagogy. V lednu následuje osm intenzivních dní coachingu, během kterých mají tvůrci k dispozici denně zkušebny, kde se setkávají s pedagogy/coachem, a večer prezentují etapy své práce na základě domluvy s coachem před kolektivem pedagogů ateliéru a osob, které si studenti přizvou k následné reflexi. Sedmý a osmý večer coachingu jsou všechny prezentace veřejné. Od února až do konce března, kdy bývají premiéry, studenti intenzivně zkouší a žádají podle svých potřeb o spolupráci coache a pedagogů. Každý týden provede coach minimálně jednu konzultaci. Všichni členové týmu včetně pedagoga – coache přitom usilují o kvalitu vzniklého „produktu” na takové úrovni, aby mohl být uveden na poli profesionálního divadla.
- Teaching methods (in Czech)
- Formy výuky: projekt Metody výuky: diskuzní metody, projektová výuka, samostatná práce studentů
- Assessment methods (in Czech)
- Součástí této práce je potřeba dopředu koncipovat projekt tak, aby spolupráce s dalšími umělci a produkčním týmem divadla měla podpůrnou funkci při procesu realizace. Produkční tým dbá na to, aby práce studenta byla natočena a zdokumentována. Student písemně reflektuje svoji tvorbu v části své diplomové práce. Premiéry inscenací jsou většinou uváděny v březnu, díky čemuž mají studenti dostatek času prezentovat svoji práci na jarních a letních festivalech.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: in blocks.
Note related to how often the course is taught: 6 týdnů.
Information on the extent and intensity of the course: 6 týdnů.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2024/DMAL403