DIFA:DFDL204 Multimediální tvorba 4 – anima - Informace o předmětu
DFDL204 Multimediální tvorba 4 – animace
Divadelní fakultaléto 2022
- Rozsah
- 0/4/0. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Hubáček (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Pá 10:15–13:30 301
- Předpoklady
- EVER( DFDZ204 Multimediální tvorba 3 – film )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Fyzické divadlo (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s animovaným filmem, různými animačními technikami, možnostmi využití animace ve scénické tvorbě a využití pohybových schopností v tvorbě pixilovaných filmů. Úvod do základních principů animace má také studentům fyzického divadla nabídnout jiný (rozfázovaný) pohled na pohyb skrze paradigma animátora.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu je student schopen:
- rozlišovat jednotlivé animační techniky a jejich produkční a časovou náročnost
- posoudit kvalitu nejen charakterové animace v animovaném filmu
- spolupracovat s odborníky-animátory na tvorbě pixilovaných a jiných animovaných filmů
- spolupracovat s odborníky-animátory směrem k využití animace ve scénické tvorbě - Osnova
- Témata teoretické části:
- - úvod do animované tvorby
- - úvod do scenáristiky a dramaturgie animovaného filmu
- - animační techniky (klasická, plošková, CGI, stopmotion – pixilace atd.)
- - složení filmového štábu u animované tvorby
- - výrobní proces animovaného filmu
- - možnosti využití animace v multimediálním představení
- Přednáškový výklad teoretické části je doplněn ukázkami animovaných filmů a scénických představení využívajících animaci. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti díky ní získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály-animátory pro účely scénické tvorby. Teorie je má také inspirovat k využití tohoto média ve vlastní tvorbě.
- V praktické části semináře dostanou studenti možnost vyzkoušet si jednotlivé animační techniky a experimentovat s využitím animace pro videoprojekci. Přitom využijí také poznatky ze scenáristiky a dramaturgie a z předmětu "Herecká tvorba".
- Literatura
- povinná literatura
- Ritchie, James: The 12 Principles of Animation. Dostupné online: https://idearocketanimation.com/13721-12-principles-of-animation-gifs/
- doporučená literatura
- Úvod do estetiky animace; Kubíček Jiří, ISBN: 8073310198. info
- Dutka, Edgar: Minimum z dějin světové animace. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2004.
- Výukové metody
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
- Metody hodnocení
- Hodnotí se úroveň praktických cvičení, ve kterých studenti ověřují své pochopení elementárních animačních pravidel (12 principů animace). Dále se individuálně hodnotí znalost animačních technik a jejich produkční náročnosti, elementárních animačních pravidel a porozumění obvyklému tvůrčímu procesu u animovaného filmu formou ústního testu a aktivita na hodinách.
- Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2022/DFDL204