DDVL503 Magisterský absolventský výkon

Divadelní fakulta
léto 2022
Rozsah
0/0/14. 7 kr. Ukončení: z.
Garance
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prověřit teoretickou a především praktickou připravenost studenta vykonávat odbornou praxi v oboru Deskriptory: student je schopen samostatně vytvořit divadelní inscenaci se skupinou dětí, mládeže nebo dospělých amatérů, vede proces společné tvorby do sestavení skupiny, dramaturgického výběru předlohy, její úpravy, tvorby inscenace ve všech jejích složkách a vede hereckou tvorbu skupiny. Prokazuje tak své pedagogické a umělecké, ale i manažerské schopnosti.
Výstupy z učení
Charakteristika výkonu: Divadelní inscenace s amatérskou skupinou Student vytváří divadelní inscenaci s amatérskou skupinou libovolného věku a složení a předchozí zkušenosti s divadelní tvorbou. Výsledkem je - veřejně prezentovaná divadelní inscenace - dokumentace projektu včetně popisu postupu tvorby a jeho reflexe - veřejná prezentace projektu Student absolventským výkonem prokazuje znalost principů tvorby divadelní inscenace v amatérské skupině ve vztahu k věku, složení a divadelním zkušenostem skupiny. Schopnost vytvořit inscenaci s amatérskou skupinou „na míru“ skupině: - dokáže zvolit vhodné východisko pro inscenaci a dramaturgicky připravit předlohu pro tvorbu inscenace/vytvořit autorský text - připraví dramaturgicko režijní a scénografickou koncepci divadelní inscenace (zvolí vhodný divadelní žánr, herecký styl a výrazové prostředky odpovídající věku a zkušenostem skupiny) - vede hereckou tvorbu členů skupiny s ohledem na jejich věk a zkušenosti - dokáže režijně vést tvorbu divadelní inscenace až k výsledku, který je veřejně prezentován v místě vzniku na festivalu ateliéru Sítko - zapojuje podle věku a míry divadelní zkušenosti do tvorby divadelní inscenace členy skupiny - poskytuje členům skupiny reflexi a zpětnou vazbu při jejich tvorbě (inscenační, herecké). - manažersky zajišťuje celý proces tvorby - využívá procesu tvorby inscenace ke vzdělávání členů skupiny v oblasti divadla - dokumentuje a reflektuje proces tvorby divadelní inscenace - prezentuje projekt na festivalu ateliéru Sítko Schopnost vytvořit inscenaci s amatérskou skupinou „na míru“ skupině: - dokáže zvolit vhodné východisko pro inscenaci a dramaturgicky připravit předlohu pro tvorbu inscenace/vytvořit autorský text - připraví dramaturgicko režijní a scénografickou koncepci divadelní inscenace (zvolí vhodný divadelní žánr, herecký styl a výrazové prostředky odpovídající věku a zkušenostem skupiny) - vede hereckou tvorbu členů skupiny s ohledem na jejich věk a zkušenosti - dokáže režijně vést tvorbu divadelní inscenace až k výsledku, který je veřejně prezentován v místě vzniku na festivalu ateliéru Sítko - zapojuje podle věku a míry divadelní zkušenosti do tvorby divadelní inscenace členy skupiny - poskytuje členům skupiny reflexi a zpětnou vazbu při jejich tvorbě (inscenační, herecké). - manažersky zajišťuje celý proces tvorby - využívá procesu tvorby inscenace ke vzdělávání členů skupiny v oblasti divadla - dokumentuje a reflektuje proces tvorby divadelní inscenace - prezentuje projekt na festivalu ateliéru Sítko
Osnova
  • Student samostatně tvoří inscenaci s vybranou skupinou dětí, mládeže nebo dospělých, svou práci průběžně konzultuje s vedoucím projektu a v semináři k magisterskému projektu. Inscenaci a celý projekt prezentuje na festivalu Ateliéru divadla a výchovy Sítko Vytvoří multimediální dokumentaci projektu
Literatura
  • Literatura je zadávána vedoucím projektu
Výukové metody
Metody: Samostatná práce studenta, konzultace s vedoucím projektu
Metody hodnocení
Prezentace projektu na festivalu Ateliéru divadla a výchovy Sítko, analýza výsledků činnosti studenta - hodnocení inscenace, hodnocení prezentace projektu a multimediální dokumentace projektu Obhajoba absolventského projektu u státní závěreční zkoušky
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2023, léto 2024, léto 2025.