DIFA:DDAL402 Project Seminar - Course Information
DDAL402 Project Seminar
Theatre FacultySummer 2022
- Extent and Intensity
- 0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Václav Cejpek (lecturer)
prof. PhDr. Miroslav Plešák (lecturer)
prof. MgA. Zbyněk Srba, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Pavel Trtílek, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Pavel Trtílek, Ph.D.
Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Absolvování bakalářského stupně specializace dramaturgie či příbuzného oboru s praktickou dramaturgickou zkušeností na klauzurních či akademických projektech.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, N-DRAUM)
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, Rez_Dram:N)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem semináře je připravit studenty pro samostatnou práci na inscenaci dramatického textu nebo divadelního scénáře, která bude v letním semestru realizována se 3. ročníkem činoherního herectví (se kterým budou studenti v následujícím roce společně absolvovat). Seminář by je měl také připravit k tvorbě jejich absolventských inscenačních projektů a k vytvoření společného dramaturgického plánu. Studenti zvolí titul nebo téma a připraví dramaturgickou koncepci konkrétního textu či scénáře pro absolventský projekt ve Studiu Marta nebo v Divadle na Orlí.
- Learning outcomes (in Czech)
- Studenti budou po absolvování předmětu schopni:
- využívat získaných znalostí v problematice divadelní tvorby
- podílet se na přípravě dramaturgicko-režijní koncepce inscenačního projektu
- prezentovat a obhájit připravenou dramaturgicko-režijní koncepci
- spolupodílet se na vytvoření dramaturgického plánu pro konkrétní divadelní sezonu - Syllabus (in Czech)
- - koncepční diskuse nad zvoleným tématem
- - volba tématu a hledání možností jeho uchopení a ztvárnění
- - tvorba scénáře nebo úprava dramatického textu, případně výběr překladu
- - tvorba dramaturgicko-režijní koncepce inscenačního projektu
- - diskuse nad volbou titulů pro Studio Marta či Divadlo na Orlí na následující divadelní sezónu
- - tvorba dramaturgického plánu pro Studio Marta či Divadlo na Orlí na následující divadelní sezónu
- - příprava dramaturgicko-režijní koncepce zvoleného titulu, na jehož realizaci se bude dotyčný student podílet
- Literature
- recommended literature
- Srba, B.: Vykročila husa a vzala člověka na procházku: Pojď!, Brno 2010. info
- Kovalčuk, J., Oslzlý, P. Společný projekt Cesty. JAMU, Brno. 2011
- not specified
- Karel Kraus: Divadlo ve službách dramatu. Divadelní ústav, Praha 2001. info
- Josef Kovalčuk: Téma: autorské divadlo. JAMU, Brno 2009. info
- OSLZLÝ, Petr. LET HUSY z Brna až do Amsterodamu a Avignonu (The Goose Flight from Brno to Amsterdam and Avignon). 1st ed. Brno: Nakladatelství JAMU, 2017, 768 pp. ISBN 978-80-7460-121-7. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, konzultace.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě soustavného sledování výkonu studentů.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2022/DDAL402