DIFA:DVDL116 Sign Language - Course Information
DVDL116 Sign Language
Theatre FacultySummer 2021
- Extent and Intensity
- 1/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- MgA. Daniela Hyklová (lecturer)
BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (lecturer)
MgA. Robert Milič (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 14:30–15:15 201, Mon 15:15–16:00 201, Mon 18:00–18:45 201, Mon 18:45–19:30 201
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( DVDZ116 Sign Language )
Úspěšné ukončení předmětu DVDZ116 Znakový jazyk I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education for the Deaf (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je získání základní kompetence v českém znakovém jazyce a prohloubení interkulturní komunikace mezi slyšícími a neslyšícími. Studenti si v průběhu semestru dále osvojí základní charakteristiky českého znakového jazyka, budou seznámeni se základními rozdíly ve fungování mluvených a znakových jazyků a budou se orientovat v možnostech vzdělávání žáků a studentů se sluchovým postižením.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- identifikovat a shrnout základní rozdíly mezi českým a českým znakovým jazykem;
- popsat rysy přirozeného jazyka;
- aplikovat teoretické poznatky na český znakový jazyk - bude se orientovat v problematice vzdělávání osob se sluchovým postižením;
- vést základní konverzační dialog v českém znakovém jazyce; - Syllabus (in Czech)
- Teoretická témata: základy struktury a fungování znakového jazyka¨
- kontrastivní lingvistika
- znakový jazyk jako jazyk přirozený
- rysy přirozeného jazyka
- vzdělávání žáků a studentů se sluchovým postižením
- Praktická témata: počasí
- jídlo
- oblečení
- roční období
- bydlení + popis bytu/domu
- škola
- záliby
- Literature
- required literature
- Kuchařová, L. (ed.) Jazyk neslyšících: Co víme, co nevíme a co bychom měli vědět o českém znakovém jazyce. Praha : FF UK, 2005. info
- Macurová, A. Poznáváme český znakový jazyk: Úvodní poznámky. Speciální pedagogika, 2001, roč. 11, č. 2, s. 69-75. info
- not specified
- Homoláč, J. (ed.) Komunikace neslyšících: Sociolingvistika. Praha : FF UK, 1998. info
- PITNEROVÁ, P. Žáci se sluchovým postižením ve škole. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Brno: MU, 2010, s. 153-164. ISBN 978-80-5383-0.
- KOMORNÁ, M. Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením v ČR a specifika vzdělávacích metod při výuce. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka o.s., 2008. ISBN 978-80-87153-60-4.
- HRUBÝ, Jaroslav. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. 1999. ISBN 80-7216-096-6. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška, cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- klasifikovaný zápočet, písemný test, ústní zkoušení v českém znakovém jazyce
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Summer 2021, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2021/DVDL116