DIFA:DSCL405 Scénografie TV a filmu - Informace o předmětu
DSCL405 Scénografie TV a filmu
Divadelní fakultaléto 2021
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Milan Popelka (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Ateliér scénografie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér scénografie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- každé liché pondělí 12:45–13:30 ucebna_A, každé liché pondělí 14:30–15:15 ucebna_A, každé liché pondělí 15:15–16:00 ucebna_A
- Předpoklady
- základní znalosti technického kreslení
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Scénografie (program DIFA, N-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, Sce_Sd:N)
- Cíle předmětu
- Záměrem předmětu je seznámit studenty s obecnou problematikou filmové a televizní scénografie, s rozdílností uchopení scénografie divadelní a filmové, se strukturou a průběhem výroby filmu od přípravné fáze, přes vlastní natáčení až po postprodukci, s úlohou a postavením scénografa v tomto procesu. Cílem je rozšířit možnosti uplatnění absolventů v praxi.
- Výstupy z učení
- Student je schopen:
zaměřit se na specifika filmové a televizní scénografie;
reflektovat rozdíly scénografie divadelní a filmové;
zabývat se strukturou a průběhem výroby filmu;
zvládnout realizaci od přípravné fáze, přes vlastní natáčení až po postprodukci;
chápe úlohou a postavení scénografa v procesu tvorby a výroby. - Osnova
- Ve 2. semestru studenti na základě předloženého textu vypracují výtvarný záměr a technické řešení filmové dekorace.
- Analýza textu.
- Ideový výtvarný záměr.
- Story board.
- Fotodokumentaci k vybraným lokacím.
- Úpravy, dostavby a zařízení lokací.
- Půdorysy a rozvinuté pohledy ke stavbám v ateliérech.
- Barevná perspektivní studie ateliérové stavby.
- 3D model se zachycením světelné atmosféry.
- Přehled a fotografie zařizovacích prvků.
- Technická dokumentace včetně povrchových úprav a vzorků materiálů pro výrobu.
- Literatura
- Výukové metody
- cvičení samostatná práce studenta týdně,metody vytváření dovedností, projektová výuka
- Metody hodnocení
- Ke klasifikovanému zápočtu student předkládá fotodokumentaci k vybraným lokacím, půdorysy a sklopené pohledy k stavbám v ateliérech, barevnou perspektivní studii ateliérové stavby se zachycením světelné atmosféry, seznam a fotografie zařizovacích prvků a technickou dokumentaci pro výrobu včetně povrchových úprav.
- Statistika zápisu (léto 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2021/DSCL405