DDVLX12 Mezinárodní festival Soukání

Divadelní fakulta
léto 2021
Rozsah
40/0/0. 1 týden. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (přednášející)
MgA. Kamila Konývková Kostřicová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Silva Macková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je nabídnout studentům aktivní účast na mezinárodním festivalu dětského a mladého divadla Soukání, jež probíhá bienále v Ostrově; studenti se tak seznámí s vybranými inscenacemi neprofesionálního divadla z různých koutů světa. Během festivalu budou taktéž zapojeni do realizace festivalu lektorskou, organizační či performní a další činností dle potřeby festivalu. Předmět Mezinárodní festival Soukání tak vytváří prostor pro cílené zapojení studentů do festivalového dění.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- uvědomit si nutnosti a obtíže při organizaci mezinárodního divadelního festivalu
- reflektovat a analyzovat divadelní představení v cizím jazyce
- na základě zhlédnutého se otevřít jiným kulturním přístupům k divadlu
Osnova
  • příprava na festival (několik setkání, domácí práce)
  • výjezd na festival do Ostrova
  • samotná práce (specifikována dle domluvy s hlavními organizátory festivalu)
  • reflexe práce a zhlédnutých představení zpět ve škole
Literatura
    doporučená literatura
  • BAKALÁŘ, E. Psychohry. Moderní společenské hry s psychologickou tematikou. Praha: Mladá fronta, 1989, 292 s. ISBN 80-204-0079-6. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 50 s. ISBN 80-7331-922-5. info
  • PAVELKOVÁ, S. Dramatická výchova. 2. vyd. Plzeň: Krajské kulturní středisko, 1989, 52 s. info
  • REITMAYEROVÁ, E. a V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007, 176 s. ISBN 978-80-7367-317-8. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005, 467 s. ISBN 80-246-0956-8. info
  • VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat. Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS o. s., 2005. ISBN 80-239-4514-9. info
  • VALIŠOVÁ, A. Komunikace a vzájemné porozumění. Hry pro dospívající. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005, 138 s. ISBN 80-247-0842-6. info
Výukové metody
Intenzivní práce, zapojení se do festivalu (projekt): 1 týden
Metody hodnocení
Zápočet na základě aktivní přípravy a účasti na festivalu.
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2017, léto 2019.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2021/DDVLX12