DIFA:DTDLY22 Seminář k bakalářskému absolve - Informace o předmětu
DTDLY22 Seminář k bakalářskému absolventskému výkonu I
Divadelní fakultaléto 2020
- Rozsah
- 0/5/5. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Předpokladem je absolvování všech předmětů základu oboru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Taneční a pohybové divadlo a výchova (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je:
- seznámit studenty s příklady dobré praxe (realizovanými inscenačními projekty) za pomocí projektových dokumentací z archivu ateliéru DaV
- charakterizovat divácké skupiny na základě věku a dalších specifik
- seznámit studenty s formáty práce s publikem jako nástrojem reflexe vlastní tvorby (diskuse, dílny, dotazník, atd.)
- vést studenty při hledání vhodného východiska (téma, námět, cílové publikum) pro budoucí inscenaci - Výstupy z učení
- Student bude schopen:
- charakterizovat diváckou skupinu na základě věkových a dalších specifik
- aplikovat formáty práce s publikem a metody kvalitativního výzkumu v rámci reflexe vlastní divadelní tvorby
- zvolit vhodné východisko pro inscenaci a dramaturgicky připravit předlohu pro tvorbu inscenace nebo vlastního pedagogického projektu - Osnova
- Bakalářský absolventský výkon naplňuje tvorba a reprízování taneční/pohybové inscenace pro konkrétní cílovou diváckou skupinu určenou zvolenými specifiky (věk, počet, atd.), která je doplněna vhodnou formu práce s publikem, nebo vlastním pegagogickým projektem.
- Související literatura bude doporučena pedagogem předmětu či vedoucím projektu v průběhu roku na základě konkrétního zadání projektu.
- Literatura
- doporučená literatura
- PLAŇAVA I., PŘIKRYLOVÁ Z. Zpráva o psychologickém průzkumu dětského diváka divadla Radost, 1977
- Umělci pro společnost – příklady kulturních projektů v oblasti sociální inkluze, Praha: Institut umění – Divadelní ústav, 2010 ISBN 978-80-7008-249-2
- RICHTER, Luděk. Praktická dramaturgie v kostce. Praha: Dobré divadlo dětem, 2003, 60 s. info
- Výukové metody
- Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení, praxe
Metody výuky: náslechy, pozorování, diskuzní metody, samostatná práce studenta - Metody hodnocení
- Zápočet je udělen na základě vypracování referátu, účasti v hodinách a odevzdání první verze anotace bakalářské inscenace.
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2020/DTDLY22