DIFA:DDVLX22 Organizace a realizace recitač - Informace o předmětu
DDVLX22 Organizace a realizace recitační přehlídky
Divadelní fakultaléto 2020
- Rozsah
- 0/2/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Silva Macková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova (program DIFA, N-DRAUM)
- Dramatická výchova (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je příprava, organizace a realizace přednesové části postupových přehlídek dětských a mladých recitátorů "Dětská scéna" či "ŠPÍL-BERG". Přehlídky dětských a mladých recitátorů jsou další oblastí oboru divadlo a výchova, se kterou se ve své praxi absolventi budou setkávat a popřípadě i sami budou tyto přehlídky organizovat. Studenti si prochází v průběhu organizace přehlídky celým procesem přípravy až po jeho samotnou realizaci.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- připravit městské a krajské kolo přehlídky dětských či mladých recitátorů;
- zvolit vhodné téma (rámec) přehlídky pro danou věkovou skupinu účastníků;
- zorganizovat a realizovat přehlídku dětských a mladých recitátorů na městské či krajské úrovni.
- reflektovat svoji činnost i druhých při přípravě, organizaci i realizaci přehlídky; - Osnova
- 1) Organizační fáze (dramaturgie přehlídky, technické zajištění, propagace atd.)
- 2) Realizační fáze
- 3) Reflexe uskutečněných přehlídek
- Literatura
- Císař, J. Práce porotce amatérského divadla. 1. vyd. Praha: Ústav pro kulturně výchovnou činnost; Hradec Králové: Krajské kulturní středisko, 1985. 40-033-85. info
- Časopisy Amatérská scéna, Tvořivá Dramatika, Deník Dětské scény (http://www.drama.cz/prehlidky_dilny/archiv). info
- Disman, M. - Kubálek, V. Dětský přednes a dramatický projev. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1968. info
- Zámečníková E., Cesta k přednesu aneb Průvodce pro pedagogy a mladé recitátory. info
- Výukové metody
- Forma výuky: seminář
Metody výuky: diskuzní metody, práce s textem, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů. - Metody hodnocení
- Zápočet je udělen na základě aktivity studentů a jejich samostatné práce.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2020/DDVLX22