DDML105 Organizace mezinárodního divadelního festivalu I

Divadelní fakulta
léto 2020
Rozsah
1/1/4. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Adéla Dědová (přednášející)
doc. MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 14:30–16:00 104
Předpoklady
Student absolvoval předmět vstupní kurz pro první ročníky oborů produkční management a jevištní management a technologie, abslovoval zimní semestr předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je aplikace divadelního managementu prostřednictvím řízené praxe. Studenti se na základě realizace projektu velkého rozsahu (festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER) učí pod supervizí aplikovat teoretické dovednosti získané v rámci prvního ročníku bakalářského studia.
Student je zapojen do základní organizační úrovně festivalového týmu, je schopen sebehodnotit vlastní práci a poskytnout zpětnou vazbu ostatním zapojeným studentům.
Výstupy z učení
Student po absolvování získá základní praktické dovednosti týkající se organizace festivalu, právní praktické povědomí související s divadelním event management. Umí pracovat v týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury.
Osnova
  • Student je zapojen do organizace Mezinárodního festivalu divadelních škol (předmět DDML161) SETKÁNÍ/ENCOUNTER na základní organizační úrovni včetně průběžného vzájemného hodnocení a sebehodnocení v rámci semináře.
    Teoretická reflexe probíhá v rámci předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu prostřednictvím zpracování, realizace a vyhodnocování základních projektových úkonů s touto osnovou:
    - zapojení do organizační struktury na základním organizačním článku, odpovědnosti a pravomoci dané konkrétní organizační strukturou dle projektu
    - operativní plánování činností, problematika řešení, vyhodnocení a zpětné vazby
    - týmová práce a spolupráce, mezioborová komunikace (návaznost na obor jevištní technologie, dramaturgie, režie, herectví atd.)
    - hodnocení týmů, sebehodnocení, hodnocení koordinátora.
Literatura
    povinná literatura
  • Prováděcí projekt příslušného ročníku festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER, který je jedním z výstupů předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
  • Digital Theatre Words. 2013. URL info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
    doporučená literatura
  • MENEAR, P: Stage management and Theatre Administration. info
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • DOLANSKÝ, V.: Projektový management. Grada 1996. info
  • KOTLER , Ph.: Marketing management, Victoria publishin, Praha1991. info
  • VERHAAR, J.: Projectmanagement. AHK Amsterdam 1998. info
  • HAGOORT , G. Cultural Entrepreneurship. HKU Utrecht 1993. info
  • MATÁSEK, Lukáš. Risk Management Practices in Cultural Events: Theatre Festivals in the Czech Republic. Salford, 2009. 88 s. Diplomová práce. The University of Slatford, Business School. info
  • FREY, Bruno S., The Rise and Fall of Festivals - Reflections on the Salzburg Festival (June 2000). Zurich IEER Working Paper No. 48. Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=236016 or doi:10.2139/ssrn.236016. info
  • CONTE, David M.; LANGLEY, Stephen. Theatre Management : Producing and Managign the Performing Arts. Hollywood : EntertainmentPro, 2007. 580 s. ISBN 0-89676-256-4. info
  • Hagoort, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha : Disk, 2010. ISBN 978-80-7437-008-3. info
  • LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2013, 129 s. ISBN 978-80-7331-294-7. info
  • CHLOUPEK, Vojtěch a A KOL. Smlouvy v divadelní praxi. 1. vyd. Praha: AMU, 2013, 233 s. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-293-0. info
  • SRSTKA, Jiří. Autorské právo v divadle. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2006, 105 s. ISBN 80-7331-066-X. info
  • DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005, 312 s. ISBN 80-86102-49-1. info
  • DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004, 337 s. ISBN 80-86102-53-X. info
Výukové metody
Fromy výuky:
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Metody výuky:
Diskuzní metody, heuristické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti v semináři
- písemného výstupu sekce pro stávající ročník festivalu (projektová dokumentace sekce, soupis postprodukčních činností).
Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu a festivalový koordinátor.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.