DIFA:DDML205 Organizace mezinárodního divad - Informace o předmětu
DDML205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II
Divadelní fakultaléto 2019
- Rozsah
- 1/1/6. 3 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Adéla Dědová (přednášející)
doc. MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 14:30–16:00 104
- Předpoklady
- EVER( DDMZ205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II )
Absolvované předměty Organizace mezinárodního festivalu I, zimní semestr předmětu Organizacení mezinárodního festivalu II a Mezinárodní divadelní festival. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní manažerství se zaměřením na Producenství (program DIFA, N-DRAUM)
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem je aplikace divadelního managementu prostřednictvím řízené praxe. Studenti se na základě realizace projektu velkého rozsahu (festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER) učí pod supervizí aplikovat teoretické dovednosti získané v rámci prvního ročníku bakalářského studia.
Student po absolvování získá základní praktické vědomosti týkající se organizace festivalu, právní praktické povědomí související s divadelním event management. Umí pracovat v týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury.
Student je zapojen na střední organizační úrovně festivalového týmu, přináší vlastní kreativní náměty pro svoji sekční práci, je schopen sebehodnotit vlastní práci a poskytnout zpětnou vazbu ostatním zapojeným studentům. - Osnova
- Letní semestr:
Zapojení do organizace mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER (předmět DDML212) na střední řídící úrovni včetně průběžného vzájemného hodnocení a sebehodnocení v rámci semináře. Teoretická reflexe probíhá v rámci předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu prostřednictvím zpracování, realizace a vyhodnocování základních projektových úkonů s touto osnovou:
- zapojení do organizační struktury na střední řídící úrovni, odpovědnosti a pravomoci dané konkrétní organizační strukturou dle projektu,
- dlouhodobé plánování činností, problematika řešení, vyhodnocení a zpětné vazby střední řídící úrovni,
- řízení týmů, spolupráce, mezioborová komunikace (návaznost na obor jevištní technologie, dramaturgie, režie, herectví atd.), dokumentace a prezentace,
- hodnocení týmů, sebehodnocení, hodnocení koordinátora.
V lednu je uzavřen výběr koordinátora následujícího festivalového ročníku z řad studentů 2. ročníku. Festival se stává pro studentského koordinátora absolventským projektem.
V únoru dojde pojmenování organizační struktury nadcházejícího ročníku.
V dubnu, týden po ukončení festivalu, je novému týmu předána studenty 3. ročníku kompletní projektová dokumentace sekcí, festivalu a soupis postprodukčních činností. Studenti druhého ročníku přebírají festival, realizují postprodukci a připravují projektové záměry dalšího ročníku.
V červnu jsou připraveny projektové záměry, jsou osloveny školy a realizuje se fundraisingový plán.
- Letní semestr:
- Literatura
- povinná literatura
- Prováděcí projekt příslušného ročníku festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER, který je jedním z výstupů předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu. info
- KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
- Digital Theatre Words. 2013. URL info
- JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
- DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005, 312 s. ISBN 80-86102-49-1. info
- DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004, 337 s. ISBN 80-86102-53-X. info
- doporučená literatura
- MENEAR, P: Stage management and Theatre Administration. info
- KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
- DOLANSKÝ, V.: Projektový management. Grada 1996. info
- KOTLER , Ph.: Marketing management, Victoria publishin, Praha1991. info
- BLACK ,J.: Introduction to media communication. B&B Dubuque 1995. info
- VERHAAR, J.: Projectmanagement. AHK Amsterdam 1998. info
- HAGOORT , G. Cultural Entrepreneurship. HKU Utrecht 1993. info
- ILCZUK, Dorota; MAGDALENA, Kulikowska. Festival Jungle, Policy Desert? : Festival Policies of Public Authorities in Europe. Španělsko : CIRCLE, EFRP, 2007. 287 s. Dostupné z WWW: . info
- MATÁSEK, Lukáš. Risk Management Practices in Cultural Events: Theatre Festivals in the Czech Republic. Salford, 2009. 88 s. Diplomová práce. The University of Slatford, Business School. info
- FREY, Bruno S., The Rise and Fall of Festivals - Reflections on the Salzburg Festival (June 2000). Zurich IEER Working Paper No. 48. Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=236016 or doi:10.2139/ssrn.236016. info
- LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2013, 129 s. ISBN 978-80-7331-294-7. info
- CHLOUPEK, Vojtěch a A KOL. Smlouvy v divadelní praxi. 1. vyd. Praha: AMU, 2013, 233 s. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-293-0. info
- HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: Akademie múzických umění v Praze & KANT – Karel Kerlický, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3. info
- CONTE, David M. a Langley STEPHEN. Theatre management: Producing and managing the performing arts. Hollywood: Calif: EntertainmentPro, 2007, 580 s. info
- SRSTKA, Jiří. Autorské právo v divadle. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2006, 105 s. ISBN 80-7331-066-X. info
- Výukové metody
- Fromy výuky:
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: ZS 2, LS 4
Metody výuky:
Diskuzní metody, herusitické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace - Metody hodnocení
- * Zimní semestr
Zápočet na základě praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce (projektový záměr, průběžná zpráva). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu.
* Letní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro stávající ročník festivalu (projektová dokumentace sekce, soupis postprodukčních činností). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu.
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro budoucí ročník festivalu (postprodukce, koncept záměru sekce). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu. - Navazující předměty
- Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2019/DDML205