DIFA:DRTL402 Master s Project - Workshop - Course Information
DRTL402 Master s Project - Workshop
Theatre FacultySummer 2018
- Extent and Intensity
- 0/2/4. 3 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Alena Blažejovská (lecturer)
prof. Mgr. Jan Gogola (lecturer)
doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (lecturer)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 15:00–16:30 413
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( DRTZ402 Master s Project - Workshop )
orientace v dané problematice dle tématu magisterského projektu, schopnost konstruktivní diskuze, schopnost tvůrčího a kritického myšlení - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting (programme DIFA, B-DRAUM)
- Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Student se formou individuálně rozvržených semestrálních prací připravuje na realizaci magisterského projektu. Na základě vybraného tématu nebo souboru témat je postupně připravována koncepce projektu. Student se díky průběžným analýzám vlastních tvůrčích záměrů postupně dopracuje důsledně promyšleného postupu, vedoucího ke vzniku kvalitního tvůrčího díla. Má příležitost prověřit jeho náročnost a zodpovědně se rozhodnout, zda se věnovat výhradně rozhlasovému, televiznímu či filmovému scénáři nebo rozšířit svůj projekt o realizovanou složku (např. rozhlasový, audiovizuální dokument).
- Learning outcomes (in Czech)
- Student je schopen, na základě rešerší a dramaturgických analýz děl spřízněných obsahově a stylově s jeho tvůrčím záměrem, vytvořit originální koncepci svého magisterského projektu. Dokáže vybrat adekvátní médium. Dokáže připravit kvalitní scenáristickou bázi pro celovečerní televizní, filmové nebo rozhlasové dílo (synopsi, treatment, pilotní verzi scénáře) nebo pro televizní sérii, případně rozhlasový nebo televizní dokumentární projekt solitérního typu s realizačním potenciálem.
- Syllabus (in Czech)
- Individuálně rozložené semestrální práce Formulace tvůrčího záměru Reflexe a analýza vlastních tvůrčích textů Vytvoření koncepce a struktury tvůrčího projektu Synopse, treatment, pilotní verze
- Literature
- Brett Mills: Television Sitcom. info
- Dannenberg, Georg: Dokumentární práce v rozhlase, rozhlasový dokument. info
- Glen CREEBER ed.: The Television Genre Book. British Film Institute 2001. info
- Hanáčková, Andrea: Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990 - 2005: Poetika žánrů. Disertační práce. Olomouc, Univerzita Palackého, Katedra divadelních, filmových a mediálních studií 2008. info
- John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
- Reiser, Martin & Zapp, Andrea (eds.): New Screen Media: Cinema/Art/Narrative. London 2002. info
- television
- Dle tématu projektu
- Teaching methods (in Czech)
- Forma: Dílna, seminář ZS,LS Metody: Individuální výuka, samostatná práce studentů, individuální konzultace, diskuzní metody, kritické myšlení, vytváření koncepce projektu z oblasti filmové, rozhlasové, televizní tvorby, scenáristická a dramaturgická příprava projektu.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet na základě pravidelných konzultací, plnění zadání a účasti na semináři
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Summer 2018, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2018/DRTL402