DRTL206 Vývoj televizní dramatické tvorby 1

Divadelní fakulta
léto 2016
Rozsah
1/1/1. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Čt 14:30–16:00 408, kromě Út 12. 4. až So 16. 4.
Předpoklady
EVER ( DRTZ206 Vývoj televizní dramatické tvorby 1 )
základní orientace v oblasti původní televizní dramatické tvorby, základní znalosti kinematografie
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student se seznámí s výjimečnými díly z oblasti televizní dramatické tvorby, především české a československé, s důrazem na vzájemné inspirace a souvislosti s divadlem a kinematografií. Kromě získání nezbytného přehledu o možnostech a vývojových směrech televizní dramatické tvorby je cílem předmětu inspirovat studenta a skrze analyzované tvůrčí postupy motivovat k jejich případnému užití a rozvíjení ve vlastní scenáristické a dramaturgické praxi.
Osnova
  • Kontext vzniku díla Profil autorů Dramaturgie Kamera Střih Možnosti aplikace daných tvůrčích postupů v současné televizní tvorbě
Literatura
  • Alfréd Radok mezi filmem divadlem - Jiří Ciesla a kol.,Akademie múzických umění, ISBN: 978-80-7331-101-8. info
  • BÍLKOVÁ-BELNAYOVÁ, K.: Souřadnice televizní dramatické tvorby. Panorama. 1988. info
  • Hedbávný, Zdeněk: Alfred Radok. Praha 1992. info
  • Pavlovský, Petr: Televizní záznam divadelního představení. Divadelní revue, 1999, č. 3, s. 55-57. info
  • Přádná, Škapová, Cieslar: Démanty všednosti. Pražská scéna 2002. info
Výukové metody
diskuse, dramaturgická analýza, projekce
Metody hodnocení
zápočet na základě aktivní účasti na semináři a na základě eseje/znalostního testu na dané téma
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2024.