DDVL412 Dětská scéna – realizace

Divadelní fakulta
léto 2015
Rozsah
1 týden. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Silva Macková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Předmět je vyučován bez vstupních požadavků.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je příprava a realizace recitační a divadelní části přehlídky "Dětská scéna". Studenti se v předmětu seznamují s organizací přehlídky dětského divadla, kterou následně realizují. Festivaly a přehlídky přednesu a neprofesionálního divadla jsou další oblastí oboru divadlo a výchova, se kterou se ve své praxi absolventi budou setkávat a popřípadě i sami budou tyto přehlídky organizovat. Studenti si prochází v průběhu organizace přehlídky celým procesem přípravy až po jeho samotnou realizaci.

Deskriptory
Odborné znalosti:
- studenti mají široké znalosti v oblasti přípravy krajské přehlídky dětských recitátorů a dětského neprofesionálního divadla;
- studenti znají kritéria, podle kterých se řídí organizace a realizace krajské přehlídky dětských recitátorů a dětského neprofesionálního divadla.

Odborné dovednosti:
- studenti jsou schopni připravit krajskou přehlídku dětských recitátorů a dětského neprofesionálního divadla;
- studenti jsou schopni zvolit vhodné téma (rámec) přehlídky pro danou věkovou skupinu účastníků;
- jsou schopni reflektovat svoji činnost i druhých při přípravě přehlídky;
- jsou schopni na základě zadaného úkolu spoluorganizovat přehlídku daného typu.

Obecné způsobilosti:
- studenti dovedou zorganizovat přehlídku dětských recitátorů a dětského neprofesionálního divadla na krajské úrovni.
Osnova
  • Seznámení se s organizací přehlídky dětských recitátorů a dětského neprofesionálního divadla "Dětská scéna", s jeho významem a současným stavem; volba tématu přehlídky; rozdělení úkolů; tvorba harmonogramu přehlídky, atd.
Literatura
  • Císař, J. Práce porotce amatérského divadla. Praha: Horizont, 1985. info
  • Časopis Tvořivá dramatika - studie, články, reflexe. info
  • Časopisy Amatérská scéna, Tvořivá Dramatika, Deník Dětské scény (http://www.drama.cz/prehlidky_dilny/archiv). info
  • Josková, Z. Cesty dramaturgie v divadle hraném dětmi. In Amatérská scéna XIII, 1976, č.10. info
  • Josková, Z. Dramaturgie a dramatika v divadle hraném dětmi. In Tvořivá dramatika X, 1999, č.1. info
  • Machková, E. Hledání tématu, žánru, autora, tvaru. In Tvořivá dramatika VI, 1995, zvl.č. info
  • Machková, E. Malá metodika dětského divadla. Kaplická dramaturgie. In Amatérská scéna XVI, 1979, č.5. info
  • Zámečníková E., Cesta k přednesu aneb Průvodce pro pedagogy a mladé recitátory. info
Výukové metody
Forma výuky: seminář, cvičení
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů
Metody hodnocení
Zápočet bude udělen na základě analýzy výsledků činnosti studenta a vypracování písemné a obrazové dokumentace přehlídky.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016.