DDAL102 Režijně-dramaturgický seminář

Divadelní fakulta
léto 2015
Rozsah
0/4/2. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. PhDr. Josef Kovalčuk (přednášející)
doc. Břetislav Rychlík (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Josef Kovalčuk
Ateliér režie a dramaturgie Marka Horoščáka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér režie a dramaturgie Marka Horoščáka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( DDAZ102 Režijně-dramaturgický seminář )
Úspěšné absolvování zimního semestru.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit budoucí dramaturgy a režiséry připravit dramatický text k inscenování, vytvořit inscenační scénář a prakticky pracovat na jeho inscenování pod vedením pedagogů. Posluchači se naučí připravovat text k inscenování a základním postupům při jeho nastudovávání.
Osnova
  • - Provedení výzkumu k zadanému dramatickému textu:vyhledání textů i textových, obrazových i hudebních materiálů, které se k tématu vztahují; - Tvarování dramatického textu i dalších materiálů do podoby inscenačního scénáře; - Tvorba inscenační koncepce; - Příprava jeho praktické realizace; - Nastudovávání jednotlivých částí,na kterých se i herecky podílejí; - Nastudování ucelené části pod vedením pedagogů.
Literatura
    povinná literatura
  • Kovalčuk, J. Téma: autorské divadlo. Brno: JAMU, 2009. ISBN 978-80-86928-61-6. info
  • Vostrý, J. Režie je umění. Praha: Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze, 2001. ISBN 80-85883-93-7. info
    doporučená literatura
  • Srba, B.: Poetické divadlo E.F.Buriana, Brno 1991. info
  • Cejpek, Václav, Kovalčuk, Josef (ed.): Přednášky o divadle a umění. JAMU, Brno 2007. info
  • Klíma M. a kol.: Divadlo a interakce I - VIII.
Výukové metody
Formy: seminář a projekt; Metody: práce s textem, vytváření dovedností
Metody hodnocení
Soustavné sledování výkonu studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018.