DIFA:DMCZ201 Herectví – muzikál - Informace o předmětu
DMCZ201 Herectví – muzikál
Divadelní fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/12/5. 9 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Linda Caridad Fernandez Saez (přednášející)
Mgr.art. Jozef Gombár (přednášející)
MgA. Adam Mašura (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Sylva Talpová
Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 18:00–21:15 SAL, St 14:30–17:45 SAL, Čt 16:15–19:30 SAL
- Předpoklady
- Ukončení studia prvního ročníku v konkrétním ateliéru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Muzikálové herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Cíle předmětu
- Získávání dalších dovedností pomocí klasických hereckých technik,zvládání emočních rovin postavy, rozvíjení hereckých zkušeností při studiu konkrétních charakterů. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- v praxi používat dovedností získaných studiem klasických hereckých technik
- zvládat emoční rovinu hraných postav postavy
- rozvíjet herecké zkušeností při studiu konkrétních charakterů
- uchopit svěřenou divadelní roli jako celek
- ovládat základní principy a postupy tzv. syntetického divadla
- spojovat dovednosti získané tréningem jednotlivých složek (herecká práce, zpěv, tanec) v jeden celek - Osnova
- 1) Syntetická práce na tvorbě divadelní (muzikálové) role
- - spojení herecké práce, zpěvu a tance
- 2) Práce na sólových projektech projektech.
- Hlavní náplní tohoto semestru je práce každého studenta na vlastním sólovém projektu - One-man show / One-woman show, aby studující získali praxi ve velkém sólovém výstupu, kde budou herecky odkázáni především sami na sebe. Již v tomto sólovém výstupu v přibližné délce 30 minut, by měli studující prezentovat dříve nabyté dovednosti i z jiných disciplín dosavadní výuky muzikálového herectví (různé druhy tance, zpěv, hra na hudební nástroj a další).
- 3) Individuální konzultace studentů s pedagogem
- 4) Kolektivní ateliérové konzultace jednotlivých projektů během geneze díla.
- 5) Evaluace všech sólových projektů pedagogy i samotnými studenty.
- Literatura
- doporučená literatura
- DONELLEN, D. Herec a jeho cíl. Praha: Brkola, 2007. info
- Výukové metody
- Seminář, cvičení, projekt. Diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, práce na textu, samostudium role, organizace vzniku sólového projektu.
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování práce studentů, výsledný sólový projekt, který je prezentován nejpozději do konce akademického roku.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2024/DMCZ201