DHAZ101 Herecká tvorba
Divadelní fakultazima 2018
- Rozsah
- 0/18/6. 12 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Michal Bumbálek (přednášející)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 14:30–17:45 203, St 16:15–17:45 203, Čt 14:30–17:45 203, Pá 12:00–16:00 203
- Předpoklady
- EVER( DHAL101 Herecká výchova )
Absolvování předmětu DHAZ111 Vstupní kurz.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Pracovní disciplína.
Schopnost kolektivní spolupráce.
Objevování a rozvíjení dovedností umožňujících přirozenou jevištní existenci a relativizaci dosavadních výrazových prostředků. (Jsou jimi například: psychosomatické uvolnění, jevištní pozornost, představivost, tvorba daných okolností, budování jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.) - Osnova
- V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
- V prvním semestru se věnujeme nejprve základním hereckým cvičením, jejichž cílem je vytvořit na hodinách tvůrčí atmosféru a kolektivní souhru.
- Zhruba v polovině semestru probíhá kontrolní hodina uzavírající práci na "cvičeních na paměť fyzického jednání", jejichž cílem je mimo jiné odvést pozornost studentů od kritického pozorování se na jevišti a zaujmout ji konkrétním jevištním cílem. Dalším významným faktorem je nutnost domácí přípravy a pečlivé práce s detailem.
- Na konci semestru se studenti zaměřují na osvojování autentické jevištní existence v podmínkách organického mlčení - v rámci improvizovaných etud. V podmínkách "já v daných okolnostech" vytvářejí situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
- Tato linie je navíc prokládána sérií cvičení zaměřených na schopnost detailní analýzy vybraných profesionálních filmových hereckých výkonů - pomocí jejich přesného napodobování - ukončenou rovněž kontrolní hodinou.
- Výukové metody
- Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů. - Metody hodnocení
- Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Poznámka k periodicitě výuky: jednou za čtyři roky.
DHAZ101 Herecká výchova
Divadelní fakultazima 2014
- Rozsah
- 0/20/5. 12 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAL101 Herecká výchova )
Absolvování předmětu DHAZ111 Vstupní kurz.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Pracovní disciplína.
Schopnost kolektivní spolupráce.
Objevování a rozvíjení dovedností umožňujících přirozenou jevištní existenci a relativizaci dosavadních výrazových prostředků. (Jsou jimi například: psychosomatické uvolnění, jevištní pozornost, představivost, tvorba daných okolností, budování jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.) - Osnova
- V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
- V prvním semestru se věnujeme nejprve základním hereckým cvičením, jejichž cílem je vytvořit na hodinách tvůrčí atmosféru a kolektivní souhru.
- Zhruba v polovině semestru probíhá kontrolní hodina uzavírající práci na "cvičeních na paměť fyzického jednání", jejichž cílem je mimo jiné odvést pozornost studentů od kritického pozorování se na jevišti a zaujmout ji konkrétním jevištním cílem. Dalším významným faktorem je nutnost domácí přípravy a pečlivé práce s detailem.
- Na konci semestru se studenti zaměřují na osvojování autentické jevištní existence v podmínkách organického mlčení - v rámci improvizovaných etud. V podmínkách "já v daných okolnostech" vytvářejí situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
- Tato linie je navíc prokládána sérií cvičení zaměřených na schopnost detailní analýzy vybraných profesionálních filmových hereckých výkonů - pomocí jejich přesného napodobování - ukončenou rovněž kontrolní hodinou.
- Výukové metody
- Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů. - Metody hodnocení
- Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Poznámka k periodicitě výuky: jednou za čtyři roky.
Výuka probíhá každý týden.
DHAZ101 Herecká výchova
Divadelní fakultazima 2017
Předmět se v období zima 2017 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/20/5. 12 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAL101 Herecká výchova )
Absolvování předmětu DHAZ111 Vstupní kurz.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Pracovní disciplína.
Schopnost kolektivní spolupráce.
Objevování a rozvíjení dovedností umožňujících přirozenou jevištní existenci a relativizaci dosavadních výrazových prostředků. (Jsou jimi například: psychosomatické uvolnění, jevištní pozornost, představivost, tvorba daných okolností, budování jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.) - Osnova
- V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
- V prvním semestru se věnujeme nejprve základním hereckým cvičením, jejichž cílem je vytvořit na hodinách tvůrčí atmosféru a kolektivní souhru.
- Zhruba v polovině semestru probíhá kontrolní hodina uzavírající práci na "cvičeních na paměť fyzického jednání", jejichž cílem je mimo jiné odvést pozornost studentů od kritického pozorování se na jevišti a zaujmout ji konkrétním jevištním cílem. Dalším významným faktorem je nutnost domácí přípravy a pečlivé práce s detailem.
- Na konci semestru se studenti zaměřují na osvojování autentické jevištní existence v podmínkách organického mlčení - v rámci improvizovaných etud. V podmínkách "já v daných okolnostech" vytvářejí situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
- Tato linie je navíc prokládána sérií cvičení zaměřených na schopnost detailní analýzy vybraných profesionálních filmových hereckých výkonů - pomocí jejich přesného napodobování - ukončenou rovněž kontrolní hodinou.
- Výukové metody
- Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů. - Metody hodnocení
- Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Poznámka k periodicitě výuky: jednou za čtyři roky.
Výuka probíhá každý týden.
DHAZ101 Herecká výchova
Divadelní fakultazima 2016
Předmět se v období zima 2016 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/20/5. 12 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAL101 Herecká výchova )
Absolvování předmětu DHAZ111 Vstupní kurz.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Pracovní disciplína.
Schopnost kolektivní spolupráce.
Objevování a rozvíjení dovedností umožňujících přirozenou jevištní existenci a relativizaci dosavadních výrazových prostředků. (Jsou jimi například: psychosomatické uvolnění, jevištní pozornost, představivost, tvorba daných okolností, budování jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.) - Osnova
- V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
- V prvním semestru se věnujeme nejprve základním hereckým cvičením, jejichž cílem je vytvořit na hodinách tvůrčí atmosféru a kolektivní souhru.
- Zhruba v polovině semestru probíhá kontrolní hodina uzavírající práci na "cvičeních na paměť fyzického jednání", jejichž cílem je mimo jiné odvést pozornost studentů od kritického pozorování se na jevišti a zaujmout ji konkrétním jevištním cílem. Dalším významným faktorem je nutnost domácí přípravy a pečlivé práce s detailem.
- Na konci semestru se studenti zaměřují na osvojování autentické jevištní existence v podmínkách organického mlčení - v rámci improvizovaných etud. V podmínkách "já v daných okolnostech" vytvářejí situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
- Tato linie je navíc prokládána sérií cvičení zaměřených na schopnost detailní analýzy vybraných profesionálních filmových hereckých výkonů - pomocí jejich přesného napodobování - ukončenou rovněž kontrolní hodinou.
- Výukové metody
- Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů. - Metody hodnocení
- Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Poznámka k periodicitě výuky: jednou za čtyři roky.
Výuka probíhá každý týden.
DHAZ101 Herecká výchova
Divadelní fakultazima 2015
Předmět se v období zima 2015 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/20/5. 12 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAL101 Herecká výchova )
Absolvování předmětu DHAZ111 Vstupní kurz.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Pracovní disciplína.
Schopnost kolektivní spolupráce.
Objevování a rozvíjení dovedností umožňujících přirozenou jevištní existenci a relativizaci dosavadních výrazových prostředků. (Jsou jimi například: psychosomatické uvolnění, jevištní pozornost, představivost, tvorba daných okolností, budování jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.) - Osnova
- V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
- V prvním semestru se věnujeme nejprve základním hereckým cvičením, jejichž cílem je vytvořit na hodinách tvůrčí atmosféru a kolektivní souhru.
- Zhruba v polovině semestru probíhá kontrolní hodina uzavírající práci na "cvičeních na paměť fyzického jednání", jejichž cílem je mimo jiné odvést pozornost studentů od kritického pozorování se na jevišti a zaujmout ji konkrétním jevištním cílem. Dalším významným faktorem je nutnost domácí přípravy a pečlivé práce s detailem.
- Na konci semestru se studenti zaměřují na osvojování autentické jevištní existence v podmínkách organického mlčení - v rámci improvizovaných etud. V podmínkách "já v daných okolnostech" vytvářejí situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
- Tato linie je navíc prokládána sérií cvičení zaměřených na schopnost detailní analýzy vybraných profesionálních filmových hereckých výkonů - pomocí jejich přesného napodobování - ukončenou rovněž kontrolní hodinou.
- Výukové metody
- Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů. - Metody hodnocení
- Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Poznámka k periodicitě výuky: jednou za čtyři roky.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)