DIFA:DDMZ202 Marketing I - Informace o předmětu
DDMZ202 Marketing I
Divadelní fakultazima 2024
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 8:30–10:00 104
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:B)
- Cíle předmětu
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní přípravu a realizaci bakalářského absolventského projektu, resp. dokumentaci absolventského výkonu.
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování zákazníků a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi. - Výstupy z učení
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby.
DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Osnova
- TÉMATA
ZIMNÍ SEMESTR
- Úvod do marketingu
- Diferencovaný marketing
- Produkt
- Úvod do marketingových komunikací
- Reklama
- Média a mediální trh
- Public Relations
- Guerilla a virální marketing
LETNÍ SEMESTR
- Sociální odpovědnost firem
- Online marketing
- Sociální sítě
- Podpora prodeje
- Direct marketing
- Komunikační kampaň
- Cena
- Distribuce
- Marketingové situační analýzy
- Historický vývoj marketingu
- TÉMATA
- Literatura
- povinná literatura
- THOMPSON, Derek. Hitmakeři: tajemství popularity v éře rozptylování. Přeložil Filip DRLÍK. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2017. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-026-2.
- CIALDINI, Robert B. Nové zbraně vlivu: psychologie přesvědčování i v online světě. Přeložil Eva NEVRLÁ. Žádná velká věda. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2023. ISBN 978-80-7555-181-8.
- YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka&Co, s.r.o., 2018. ISBN: 978-80-256-2159-2.
- ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva. Brno: House of Řezáč, s.r.o, 2014. ISBN 978-80-270-0644-1. info
- doporučená literatura
- Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- Kotler, P.: Marketing Management, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1359-4. info
- Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
- Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
- www.m-journal.cz. info
- www.mediaguru.cz
- GOODACRE, Jonathan, Michal LÁZŇOVSKÝ a Martina PECKOVÁ ČERNÁ. The Audience in Centre Stage: Audience Segmentation System in European Theatres [online]. Praha: Academy of Performing Arts in Prague, 2021. ISBN 978-80-7331-585-6
- HILL, Elizabeth. Creative arts marketing. Third edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 978-1-138-21376-0. info
- GODIN, S. Fialová kráva – Marketing konečně jinak! Praha: Fragment, 2010. ISBN 978-80-253-1120-2. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných úkolů, semestrální práci a v ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
- Metody blended learning - Metody hodnocení
- ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly související se semestrální prací (Divadelní mapa Brno) a na základě zadané literatury zpracovat recenze dvou vybraných publikací z oblasti marketingu.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování zadaných úkolů a semestrální práce: 70 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí, dovedností a způsobilostí studenta),
- zpracování dvou recenzí: 30 % (slouží k ověření způsobilostí studenta).
LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, na základě zadané literatury zpracovat recenze dvou vybraných publikací z oblasti marketingu, v týmu připravit marketingový plán ročníkové práce a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování recenzí a marketingového plánu ročníkové práce: 50 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí, dovedností a způsobilostí studenta),
- závěrečný test: 50 % (slouží k ověření znalostí studenta). - Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2024/DDMZ202